Tolka innehållsförteckning, lucern

Corax

Trådstartare
Jag köpte ett annat märke av lucernpellets (Wiromin)än vad jag brukar och har bl.a en fråga ang. smb. protein. Det står 10.5% per kg.
Det blir väl 105 smb pr eller tänker jag helt åt skogen?
Vidare står det
Mg 1.6 g
Ca 13%
P 2.8%
Varför måste de skriva i %. Jag blir helt förvirrad! Eller brukar Ca och P räknas i %?

/Corax = inget mattegeni

Sv: Tolka innehållsförteckning, lucern

ja det är 105 g smbrp. Det låter som en rimlig siffra om man jämför med andra lusernsorter.
På vissa fabrikat står det i % på säcken, vet inte varför det ibland står vikt och ibland %...

Sv: Tolka innehållsförteckning, lucern

Tack för ditt snabba svar!

Tycker att fodertillverkare ska sluta förvirra stackars mig. :D
Fast använder jag hjärnan lite så är det ju inte svårt att förstå hur det ska vara.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag är egentligen klar med foderstaterna och har fått till det helt okej för alla, förutom äldsta som får mer energi än han enligt...
Svar
2
· Visningar
791
Senast: lil-sis
·
Foder & Strö Var tvungen att byta hö, eftersom min bonde hade slut. Har kämpat som en galning för att få tag i hö här, alla har slut eller så är det...
Svar
12
· Visningar
1 622
Foder & Strö Har för första gången fått sätta tänderna i en grovfoderanalys! Är inte helt nybörjare då jag fått räkna lite via ridskolan innan, men...
Svar
6
· Visningar
1 441
Senast: lady_vip
·
Foder & Strö Min häst Har alltid varit lite tunn i kroppen. Efter att ha bytt stall i slutet av Aug.-13 så har han lagt på sig bra. Idag har han fri...
Svar
6
· Visningar
1 320
Senast: Dandylinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka