Tokosel/VSL

B

benjamin

Jag ger VSL till ponnyerna varje dag. Räcker det selen innehållet. Kan man jämföra det med en veckodos av Tocosel. Någon smart, kunnig som vet. (Ska upp till stallet nu och kolla innehållsförteckningen på burken.) Hur är det: Ger ni Tocosel till era ponnyer?
 
Jag vet inte vad tokosel innehåller, men VSL innehåller 0,3 mg selen per 30 ml, och dagsbehovet är 0,2 mg per 100 kg. Så om du inte ger något "färdigfoder" räcker det nog inte..
 

Liknande trådar

Hästvård Nu är det dags. Min ponny är "för gammal" och börjar magra av trots bete och extra foder. Han är född 1995, och tar åldern ut sin rätt...
2 3
Svar
55
· Visningar
5 321
Senast: Jahopp
·
Foder & Strö Jag behöver hjälp med halm för lättfödd d-ponny. Vi köpte en överviktig (eller fet 🤷🏽‍♀️) ponny. Bedömd 7.5 på en skala till 9 av...
Svar
16
· Visningar
1 973
Senast: CaisaCax
·
Foder & Strö Jag vet att det finns 1000 liknande trådar. Tro mig när jag säger att jag läst de allra flesta. Men… Tycker att detta är så svårt och...
Svar
4
· Visningar
843
Senast: MiniLi
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 119
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp