C

Chappe_

Idag var jag ute och skrittade med min häst i ca 45 minuter, det är ett varmblodsto på 25 år, men hon är van vid att gå väldigt mycket hårdare än så. På vägen hem blev hon lite ivrig och travade kanske två tre steg då började hon tok-hosta, säkert 20 gånger på rad och sen helt plötsligt gick det över. Hon har aldrig gjort så förut, vad kan ha hänt? kan ´hon ha svalt en fluga eller nått?

Sv: Tok-hosta

Det behöver ju inte vara något om det bara hänt en gång.

Men om det skulle upprepas så bör du nog rådfråga veterinär.
Verkar hon dåsig eller annorlunda på något vis så kan det kanske vara god idé att rådfråga någon i alla fall hon är ju ingen ungdom längre. :)

Men som sagt händer det inte igen så behöver du nog inte oroa dig. :laugh:

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 578
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 876
Senast: Lhas
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 772
Hästvård Något väldigt konstigt hände när jag skulle besikta min ponny tidigare i veckan. När det var dags för böjprov fick veterinären inte...
2
Svar
24
· Visningar
3 978
Senast: Ejakob
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka