Toalett-vägrar efter flytt?

Kim_N

Trådstartare
Jag har precis tagit emot en omplaceringskatt och har 2 katter sen innan.

Han kom hem till mig vid 20 tiden igår, och fram till eftermiddagen idag har han inte gått på toaletten! vare sig kissat eller bajsat. Iaf inte i lådan, men jag har kollat runt i rummet han bor i nu och jag kan inte se eller lukta mig till att det skulle ha skett en olycka.

Han är 1 år och kastrerad. Han åkte bil i ca 1,5-2 h timmar för att komma till mig och var väldigt trött när han kom fram.

Hans matte tyckte absolut att han skulle få hälsa på mina katter direkt :( och dom satt och tittade på varandra i 2 h och sedan när hans matte åkte så fick han gå in i "sitt" rum där jag hade tänkt att han skulle få vara i lugn och ro i några dagar.

Men under natten har han inte vare sig ätit eller druckit. Han verkar såklart väldigt trött. Och halva natten sov jag hos mina andra katter (om jag stänger ute dom så skriker dom) men ställde klockan och flyttade mig in till hans rum efter halva natten. När jag kom in låg han under sängen men kom fram direkt när jag kom in. Sen sov han ca 5 timmar på min arm. Tror inte att han kunde koppla av och sova när jag var hos dom andra.

Men imorse åt han iaf, inte mkt men han åt i alla fall. Men jag hoppas att han gått på toaletten nu, har jobbat nu på em/kväll. Han är givetvis i sitt rum ensam.

Men iaf, hur länge kan dom hålla sig utan att det är skadligt?
 
Sv: Toalett-vägrar efter flytt?

nej, det är min låda och sand! Fasiken, det borde jag ju bett om att få med lite av hans sand... :o
 
Sv: Toalett-vägrar efter flytt?

annars kanske du kan fråga vad katten är van vid =) om du har kvar kontaktuppgifter till förra ägaren...
 
Sv: Toalett-vägrar efter flytt?

Katter kan hålla sig väldigt länge vid ett miljöombyte. Om han knappt äter och dricker är det inte heller så konstigt, men i morgon bitti borde det nog ha blivit en kissklump i lådan.
 
Sv: Toalett-vägrar efter flytt?

han går nu på lådan som han ska och verkar ha landat! Han verkar trivas och är lugn. Han har börjat umgås mer och mer med dom andra och det fungerar bra. Visst att det är lite fräs från deras sida, men han går undan så det är inga problem! puh!
 
Sv: Toalett-vägrar efter flytt?

Får jag kapa din tråd lite?
Jag har precis "hittat" en kattunge (som förhoppningsvis har ett hem någonstans) Den stod och skrek i mitt vardagsrum tidigare idag, hungrig och kontaktsökande. Den hade inget halsband, så den fick lite mat och kärlek. Den ser ut att vara runt 4 månader och jag är rädd att det är en sommarkatt. Har satt upp lappar och annons på blocket. Jag har inte hjärta att bara släppa ut den heller, så den får stanna tills någon hör av sig. Nu till problemet. Den har inte gått på toa sen den kom vid 4-tiden. Nåt bra tips? Tilläggas bör att vi har tre andra katter, som dock inte använder lådan, utan går ut.
 
Sv: Toalett-vägrar efter flytt?

Min nya grabb gick inte på toan på 12 h, men efter det har han gått på toan som vanligt. Så jag tror att det kommer göra det så småningom! Men som jag märkte nu kan det ju ta lite tid!

Vilken tur att han kom till just dig som tar hand om den lilla.:bow: Usch, man blir så :devil: arg på folk som skaffar sommarkatter!!
 
Sv: Toalett-vägrar efter flytt?

Katten blev mycket ororlig och ville gå ut. Jag följde med honom, och han sprang direkt till en sandlåda och gjorde sina behov. Efter detta försökte jag locka på honom, men han sprang iväg i bestämd trav mot ett hus lite längre bort. Jag hoppas verkligen att han bor där. Om inte så kanske den tittar förbi hos oss igen.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 598
Senast: MissFideli
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Känns som att en ångvält kört över mig och jag har varit ute i krig under 7 svåra år typ. Började i helgen med att Sotis blev dålig...
Svar
3
· Visningar
823
Senast: Roheryn
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 081
Senast: Freazer
·
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
754
Senast: ryujaneiro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp