Spirit
Trådstartare
Idag var vi i Helsingborg med pållen. Detta var sista chansen att se om han reagerat på behandlingen sist. Annars hade dom ev. om försäkringsbolaget godkänt gått in i lederna för att se varför han inte svarade på behandlingen alternativt utdömning.
Men vid böjprovet idag så var nästan ren direkt i vänster fram har haft 4 graders hälta innan.
Höger fram var något sämre ca 2,5 grads hälta men var ren efter halva löparbanan. Innan sprang han på tre ben hela vägen.
Nu fick han ny dos i lederna mot broskinflammation *snurrig av lycka*
Boxvila i 3 nya dagar. Sen skall han ut & gå vid hand i 2 dagar sen skall han skrittas uppsuttet rakt fram 20 min 5 dagar i veckan.
Inga böjda spår eller sidvärtsrörelser.
Gärna mycket tömkörning i skog & mark.
Fick rådet att sätta på inspänningstyglar så han jobbar i rätt form direkt. Vilket jag är skeptiskt mot, gillar dom inte alls. Får bli en graman som jag kan reglera själv istället för halsförlängare eller fasta inspänningar som verkar hela tiden.
Hade helst varit helt utan sådant, men det är veterinärens order.
Om ca 1 ½ vecka så skall han ha fått sin skrittdos ökad till 60 min/dag.
Summan av kardemmuman....
Min älskling blir bättre!!!
Men vid böjprovet idag så var nästan ren direkt i vänster fram har haft 4 graders hälta innan.
Höger fram var något sämre ca 2,5 grads hälta men var ren efter halva löparbanan. Innan sprang han på tre ben hela vägen.
Nu fick han ny dos i lederna mot broskinflammation *snurrig av lycka*
Boxvila i 3 nya dagar. Sen skall han ut & gå vid hand i 2 dagar sen skall han skrittas uppsuttet rakt fram 20 min 5 dagar i veckan.
Inga böjda spår eller sidvärtsrörelser.
Gärna mycket tömkörning i skog & mark.
Fick rådet att sätta på inspänningstyglar så han jobbar i rätt form direkt. Vilket jag är skeptiskt mot, gillar dom inte alls. Får bli en graman som jag kan reglera själv istället för halsförlängare eller fasta inspänningar som verkar hela tiden.
Hade helst varit helt utan sådant, men det är veterinärens order.
Om ca 1 ½ vecka så skall han ha fått sin skrittdos ökad till 60 min/dag.
Summan av kardemmuman....
Min älskling blir bättre!!!