Tjockt skelett

hanny

Trådstartare
Hej!

Min häst är tjockare i ena frambenet än i andra, inte tjock som i svullen utan själva skelettet. Det känns tjockare och liksom "randigt?" på längden. Låter knäppt kanske, men en rand längst bak på skelettet och en längre fram, också grövre överhuvudtaget. Han har inte skadat det benet och aldrig varit halt (på det benet i alla fall:), inget tjockt och svullet förutom skelettet, utan är annars fin i det benet. De andra benen är helt ok.

Hm, detta låter nog konstigt, men någon kanske sett det tidigare och vet vad det är.

Tacksam för hjälp!
hanny

Sv: Tjockt skelett

Nä, man kan inte se det, utan man måste känna på benet för att märka det

Sv: Tjockt skelett

Kanske en gammal skada som läkt lite knasigt (innan han kom till dig)?

Liknande trådar

Hästvård Hej! Har ett fullblod som får småsår lite då och då. Vissa sår läker men andra sår får som stenhårda skorpor som inte ramlar av som de...
Svar
6
· Visningar
1 053
Senast: Fazeem
·
Hästvård Hej! Jag har en häst som har förslitningsskada på gaffelbandet och griffelbenet, diagnosen ställdes i december men han har visat hälta...
Svar
7
· Visningar
1 524
Senast: MiniLi
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 931
Senast: Jamtland
·
Hästvård Är så orolig 😥,min ponny har varit varm i höger bak lite från o till,ej svullen och inte halt. Han känns som vanligt att rida,pigg o...
2
Svar
27
· Visningar
4 094

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka