Tjock ponny ?

L

L1ll4n

Tycker ni att denna ponny är tjock ?

Innan hon gick på sommarbete :
9087425.jpg

Nu (efter en och en halv sommarbetestid) :
11936182.jpg

Jag vet att hon är smutsig, men det är för att jag tog bilder innan jag borstade henne...

Sv: Tjock ponny ?

Jag tycker då inte alls att hon ser tjock ut. Ser ut att vara i ett bra hull :)

Har det blivit svårt att spänna sadelgjorden? :D

Kan man åka med henne såhär på tävling ?
För jag vill ju inte bli idiotförklarad att jag tävlar en alltför tjock ponny eller något sånt..

På före-bilden såg hon lite för tunn ut och saknade muskler, hull och gav ett lite matt intryck.

På efter-bilden såg hon mycket bättre ut i både hull och muskler. visst, hon hade tendens till hängbuk, men det går bort med träning, inte bantning. rid henne i låg form, mkt galopp så magmuskulaturen kommer igång så ska du se att hon gått ihop sig om buken på en vecka!
Och nej, du behöver inte skämmas på tävling! (har du inte sett alla små köttbullar som brukar rulta runt på ponnytävlingar!! :D )

Senast ändrad av en moderator:

Detta var en trevlig tråd att läsa! Jag tycker att min ponny ser tjock ut. Hon ser nästan likadan ut som denna.

På före-bilden såg hon lite för tunn ut och saknade muskler, hull och gav ett lite matt intryck.

På efter-bilden såg hon mycket bättre ut i både hull och muskler. visst, hon hade tendens till hängbuk, men det går bort med träning, inte bantning. rid henne i låg form, mkt galopp så magmuskulaturen kommer igång så ska du se att hon gått ihop sig om buken på en vecka!
Och nej, du behöver inte skämmas på tävling! (har du inte sett alla små köttbullar som brukar rulta runt på ponnytävlingar!! :D )

Det var skönt att höra.. Jag brukar rida ut på långritter typ med min kompis o vi galopperar mkt. Men det är inte min ponny utan det är min medryttarpålle så jag rider bara 2dgr iveckan men kan fråga om jag får rida mer och få bort hängbuken...

Mager? :eek: Nu tog du väl i? Omusklad kanske med inte mager..

Mager var den då inte, lagomt. Lite tunn övrigt som bidrar till att hon ser smalare ut.

Andra bilden är inte alls särskilt tjock- det är bra med lite hull till vintern, du ska se min fetknopp ;)

Din ponny ser inte tjock ut. Fetma avgörs utifrån hur mkt underhudsfett det finns. På en icke fet häst kan man känna revbenen under ngn cm fett. Om man har svårt att känna revbenen är den fet. Är det bara hud utanpå revbenen är den för smal.

Jag håller med tussinussen om att ponnyn ser mager ut på första bilden. Ryggraden sticker upp och den är ”hålig” i ländmuskulaturen. Den har troligen fått i sig för litet protein. Sen kanske den har ett normalt underhudsfett, det går inte att se på bilden. Det vore intressant att veta foderstaten vid tillfälle 1.
HH

Det behövs nog en längre sadelgjord ska du se :)

Klart du törs ut å tävla, hon är i fint hull nu om jag får säga det själv :)

Liknande trådar

Hästvård Nån som vet hur jag kan hjälpa min shettis med mycket mjäll och tjock päls? Hon tycker mycket om att bli borstad och kliad överallt.
Svar
4
· Visningar
424
Hästvård Någon som har en idé om vad som kan vara bekymret med min häst? Hon kliar bort sin långa vackra man från ca halva manen och bakåt. Jag...
Svar
8
· Visningar
895
Senast: skogaliten
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 404
Senast: Stergo
·
Hästvård Är det någon som haft en häst med liknande skada. Hur gick det i så fall för den och hur lång tid innan den blev bra. Är vår första egna...
Svar
9
· Visningar
1 305
Senast: annikarun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka