tipsa mig!

P

Pepita

:) hej alla buke-älskare! ( och icke ). Jag ska tävla snart och det på en annan häst! Jag har aldrig sett den , ridit den och vet inte ens vilken jag kommer att få rida. Det hela är en tävling två klubbar emellan. Det är "riktiga" regler. Men jag undrar helt enkelt om nån har något tips om hur jag ska göra för att komma i håg program och rida så bra som möljigt!!! Hjälp mig! :(

Sv: tipsa mig!

Jag har ridit mååånga sådana tävlingar, ponnycupen och stockholmscupen i både hoppning och dressyr! Det är en jättekul idé, att rida en häst man aldrig sett och sen försöka slå en ryttare som ridit den mycket. Tänk på att inte ha för mycket prestationsångest/press på dig själv, utan sitt upp och känn på hästen, försök att efterlikna hemmaryttarens ridning (om det verkade fungera med andra ord!). Ta det lugnt bara! Lycka till!

Sv: tipsa mig!

Kolla att grundhjälperna fungerar först - sen är det "bara" att göra sitt bästa samspel med den nye kompisen :bump:

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 112
Senast: Emro
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 160
Senast: valy
·
Tävling Hej! Jag skulle behöva era tips på hur man hanterar sin nervositet när det kommer till tävling. Jag tävlar både hoppning, dressyr &...
Svar
11
· Visningar
1 721
Senast: Milosari
·
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 767
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama