Tips turista i Oslo

Acto

Trådstartare
Är i Oslo pga av jobbet denna vecka och kommer stanna kvar över helgen då jag faktiskt aldrig har varit här innan (utöver mellanlandning). Skulle gärna få tips på sevärdheter, restauranger, museer, osv eller bara trevliga områden att promenera i. Kommer bo centralt i Oslo.

Än så länge har jag bara planerat för Munch museet och en tur upp på operahuset.

Är i Oslo pga av jobbet denna vecka och kommer stanna kvar över helgen då jag faktiskt aldrig har varit här innan (utöver mellanlandning). Skulle gärna få tips på sevärdheter, restauranger, museer, osv eller bara trevliga områden att promenera i. Kommer bo centralt i Oslo.

Än så länge har jag bara planerat för Munch museet och en tur upp på operahuset.

Oslo har en mängd fina parker och stadsdelar att promenera i, men Vigelandsparken med alla skulpturer får man inte missa. Annars vågar jag inte tipsa då jag bodde i Oslo för 24 år sedan, så en del kan ha ändrats. Men på den tiden så var promenaden utmed Akerselva via Nedre Foss fin med mängder av kulturkvarter med hantverkare, designers och klubbar som Blå (som jag tror finns kvar).

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 605
Äldre Jag och min sambo ska åka till london en weekend i december. Jag har varit där ett par gånger förut, men för honom är det första gången...
Svar
12
· Visningar
889
Senast: 95johsv
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 783
Senast: Imna
·
Hästhantering Nu behöver jag alla tips jag kan få! Har en ny häst här hemma, en unghäst närmare bestämt. Tidigare ägare (och uppfödare) har haft...
Svar
17
· Visningar
4 310
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka