Tips till en stjärnkikare...

Sv: Tips till en stjärnkikare...

Madick skrev:
Och det löser problemet hur? Tar du av inspänningen så drar ju hästen upp huvudet igen. Och hur ska ryttaren lära sig när den gör rätt med hand och skänkel om inspänningen finns där och "bromsar" reaktionerna mot felen ryttaren gör?

De kan lösa problemet på såvis att om ryttaren gör flera fel så kan det vara skönt att kunna koncentrera sig på något annat än att hela tiden ha huvudet i fokus. Och rättar du till ett fel så kan faktiskt ett andra och tredje fel för ändra sig automatiskt för att du ex. sitter rätt. Så att när inspänningen kommer bort så har ryttaren blivit av med de andra problemen och kan börja jobba med huvudets placering igen.

Liknande trådar

Ridning Min häst är diagnostiserad med en allvarlig Kissing spine som vi har rehabat sedan början av året och behandlat ryggen två gånger...
Svar
15
· Visningar
1 395
Senast: Cs218
·
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
2 038
Senast: MiniLi
·
Träning Behöver alla tips, trix och kunskap ni har ang travhästar. Hur får jag den att jogga lugnt, hur gör jag/vad gör jag fel om hästen går...
Svar
0
· Visningar
458
Senast: Mrs Chippy
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 628
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCIV
  • Menskopp
  • Åderbråck efter graviditet

Hund, Katt, Andra Djur