Tips på tåliga leksaker.

astronaut

Trådstartare
Har köpt, jag vet inte hur många, till Manson. O han lyckas förstöra dom på en gång.

Blir ju dyrt i längden. Bollar o möss ignonerar han, likaså tunnlar. Har ni idéer på någon tålig leksak man kan köpa till honom?

Sv: Tips på tåliga leksaker.

Vad är det för leksaker han gillar men förstör då?

Mina katter leker helst med saker som inte är gjorda för att vara kattleksaker; flärpen till mjölkpaketet, tops, godispapper, buntband från paket, hårsnoddar mm. Laserpekaren är också populär lixom fjädervippor på fiskespön.

Allt med trådar att göra, vilket jag ser som en majoritet i djuraffärerna, de andra är bollar o möss som han skiter totalt i.

Köpte en tunnel till honom idag men det känns fel att bara ge honom en tunnel som han kan ha till leksak.

Laserpekaren verkar gå hem hos alla katter. Annars kan ihopknölade bitar av aluminiumfolie vara nått. Låter hemskt, men Yoga var helt salig i sådana. Dock samlade hon dom på hög i min säng, så jag har slutat ge henne sånna. Dom är inte skönta att sova på.

Hur får man tag på en laserpekare?
Mina katter älskar tyvärr det mesta som jag ger dom.

*kl*

Har äntligen hittat något han är tokig i. En tunnel och godispapper. Så nu ligger det en drös med godispapper på golvet som min kompis inte fick slänga.

Foliebollar! Alla mina katter har alltid föredragit dem före köpta "riktiga" leksaker. :) Billigt o man kan göra hur många som helst!

Härhemma är just de saker som INTE är kattleksaker populärast...Allt från såna där hållare för plasten runt bröd ni vet till (godis)klubbor (pinnen och innan oxå för då är den ju inplastad och JÄTTEROLIG att bära omkring på) och allt däremellan.
Sen kartonger, ex skokartonger, små papperspåsar, stora papperspåsar (med avskurna handtag ), allt man kan gömma sig i. Dotterns gosedjur (INTE populärt hos henne!), våra strumpor är farliga monster som man måste smyga på och sen försöka äta upp. Det knäppaste var nog när Sixten smög och fick tag i min stora hemmakofta som jag och dottern har när vi myser. Den är så stor att vi båda får plats i den med gosedjur. STOR. Och liten katt. Han fick knappt den med sig, men det var hans byte.
Men då fick han skäll faktiskt för kläder kan gå sönder.

Men som sagt, små plastbitar, piprensare, tops osv är det roligaste de vet härhemma. :)

Foliebollar! Alla mina katter har alltid föredragit dem före köpta "riktiga" leksaker. :) Billigt o man kan göra hur många som helst!

Håller med, foliebollar är verkligen toppen. Doris älskar att apportera dessa eller bara jaga runt på dem. Dock kan man hitta dem på de mest konstiga ställen

Mina katter älskade att leka med mina sminksvampar... (såna där trekantiga..) de hittade dem var jag än gömde dem om det inte var inlåst och sprang runt med dem i evigheter. :)

Min katt hoppar i pappersinsamlingen här hemma och hämtar ihopknölade kvitton. Och min, något pedantiske, sambo blir lika förtvivlad varenda gång.

Nu har vi äntligen lyckats hitta leksaksmöss som skramlar och de duger visst åt våran lilla ninjakatt. Han är både högt och lågt efter dessa möss.

Annars är foliebollar ganska populära.
Tunneln är intressant ibland (så vi har den uppe någon vecka och tar sedan bort den igen) men kartonger är ännu bättre!
Vi var världens bästa matte och husse i julas när granen skulle upp. Jag tror katten var ner i varenda kartong då.

Går lit OT och berättar om mammas katt.

Han är innekatt och får gå promenader i koppel på dagarna (det är det bästa han vet, när mammas sambo kommer hem från jobbet står katten innanför dörren och sträcker sig efter kopplet på kroken och jamar)

En dag fångade han en kotte som han bar med sig hela vägen hem.
Ända in i lägenheten kom den och den som försökte ta kotten ifrån honom fick ett ilsket fräs till svar.

Han dödade kotten en stund och senare hittade mamma den i sin säng.
(då är man nog glad att det inte var en mus ändå)

:rofl:

Visst är dom söta :love:
När mina föräldrars katt var ung (hon blir 17 år i år, tanta) så snodde hon ett äppelskrutt nån lagt på bordet så länge och försvarade med sitt liv!

De där små fluffiga sakerna har kommit på en ny hobby - släpa runt på mammas bikiniöverdel! :rofl:
Snörena är tydligen mkt roliga...

De senaste dagarna har det även legat topsar till höger och vänster
Annat som går hem är hårsnoddar, bollar och gosedjursråtta som är lika stor som katten
Ulltomtarna var poppis vid jul, principen som gällde var väl typ "Döda så många tomtej*vlar som möjligt"

Visst är dom söta :love:
När mina föräldrars katt var ung (hon blir 17 år i år, tanta) så snodde hon ett äppelskrutt nån lagt på bordet så länge och försvarade med sitt liv!

Ja det är de:love:

Min egen (som är bror fast i en annan kull) till mammas katt har dock kommit hemsläpande på lite större, läskigare saker som han dödat.
Jag tror att han hittat dem nere vid sopstationen. En var så stor att halva grannskapet ville kolla innan jag slängde den.

BLÄ!!!

Dock har min kisse gått och blivit innekatt nu och får nöja sig med leksaksmöss.

Liknande trådar

Övr. Katt Nattdjur som dom är så kommer mina gärna igång lagom till att man ska sova/mitt i natten 😅 Någon som har bra tips på någon leksak som...
Svar
9
· Visningar
852
Senast: MJLee
·
Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 606
Senast: MissFideli
·
Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 552
Senast: cirkus
·
Fritid Jag ska för första gången vandra i Alperna, denna gång blir det i Cervinia, Italien :banana:. Ser så fram emot det! Jag har tidigare...
Svar
10
· Visningar
608
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Höstföräldrar 2023
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Textiltvätt/mattvätt?

Hund, Katt, Andra Djur