Sv: Tips på stil
Jag tror att det inom de flesta ridstilar finns tränare som fukuserar på ridning främst i sitsen. Och som också är villiga att hitta vägar kring de normala signalsystemet om man tex har handikappade/skadade elver.
Vi har en tjej som har tappad styrka i ena benet, klassad som handikapp, hon får tävla med spö som skänkel. Hon rider för vanliga dressyrtränare.
Jag har själv elever med smärtor på olika ställen. Och har själv haft sån svår värk att mina tränare fått hitta på egna lösningar för mig i perioder.
Det tror jag går att hitta inom alla grenar. Men jag tror att tränaren måste ha en viss kunskap(dvs ganska hög) om häst(inridning, betingning, skoning och träning) för att komma på egna lösningar som blir bra.
Hos handikappsidan finns ju redan en hel del vedertagna och testade saker som man kan ta direkt utan att själv behöva komma på sas.
Man ska inte behöva driva konstant eller hårt. Man ska säga till en gång, mjukt vad man vill när man ändrar ngt. Sen ska det inte behöva hållas igång, underhållas. Det ska hästen göra själv. Iaf vil jag träna dem till det.
Där finns det ju olika skolor. En del gör tex halt genom att sluta driva.
Jag håller också med Svea och kanske någon annan om att du kanske får se över sadeln.
Jag rider ju en del i olika sadlar. Rider jag regelbundet i en del får jag så ont att jag ärligt talat någon gång skrek av smärta då en häst hoppade till. Och jag är stryktålig.

Jag tål mycket smärta!
Andra sadlar får jag inte alls ont av.
Nu har jag förmodligen inte samma problem som dig. Jag har inte problem med blodgenomströmning. Dock har jag problem likn snaping hip. Mina höfter är lite för glappa. Så iom att man i ridning ska slappna av i höfterna kan ju mina höfter ibland bli för öppnade även om jag tränar musklerna kring mycket.
Vissa sadlar som tippar mitt bäcken lite framåt(har sånt bäcken som måste ha plats för rumpa som står ut :P) gör att om jag öppnar höften då så gör det oooont så in iii..
För att undkomma det kan jag då spänna emot lite och då kan jag ju inte sitta, skumpar omkring och får ont av det.
Bäst för mig är en öppen sadel där jag inte behöver riskera att tryckas fram i bäckenet av för mkt stoppning under rumpan. En jag älskar är min Amerigo CC. Jag har den dessutom i en sistsstrl som är lite för stor för mig för att själv kunna välja hur jag vill sitta och inte bli låst.
Den är en väldigt öppen sadel där jag upplever att jag kan sitta med höfterna lite mer stängda och benen mer ner under mig, trots att sadeln är viiid.
Jag skulle testa lite closecontact-sadlar, kanske någon AR/Skolsadel etc för att se hur DU känner.
Hur är det om du sitter barbacka?
Förstår hur tråkigt det är när man tror att kroppen är slut/nte klarar det man älskar!
Jag har gått igenom det ett par ggr för whiplash, ryggproblem och nu sist höfterna.
Men jag kan idag rida ganska många h per dag i dressyrsits. På halvblod, som jag helt gav upp en period.
Jag har dock lagt om mitt ridsystem. Och lärt mig sitta på annat sätt. Förr spände jag på fel ställen även om det såg rätt ok ut utifrån.
Kanske kan du ta kontakt med författaren av Balans och Harmoni? Hon finns ju i Örebro och är sjukgymnast med inriktning på ridning. Kanske hon har tips för dig?
Annars kan du leta efter tränare som har kunskap om Feldenkrais.
Lycka till!