mitt snart 20åriga d-ponny sto blev felriden ganska tidigt i sin karriär och har sedan dess inte gått korrekt i markarbete och pressar men henne för mycket är risken stor att hon blir halt (hennes ägare har testat att rida henne rätt med hälta som resultat) hon kan tex inte spåra, hon har problem med galoppen kan korsgaloppera efter ett tag men det har blivit bättre och vid öppnor/slutna etc får man rida henne lite mer som en unghäst för hon är stel och klarar inte det vilket också beror på att hon inte är liksidigt musklad i bland annat ryggen där hon har mindre muskler på höger sidan, detta bidrar även till att sadel hamnar snett för att hon drar den åt höger vilket leder till att jag också hamnar snett! Jag är mycket medveten om att sadeln glider och trampar därför extra mycket i vänster vilket leder till att jag får förbaskat ont i vänsterbenet efter ett tag (svaga muskler... ) och det hjälper dessutom inte helt
Har någon något tips på övningar som stärker hennes rygg och får den mer jämn musklad eller något annat knep, allt är välkommet
Har någon något tips på övningar som stärker hennes rygg och får den mer jämn musklad eller något annat knep, allt är välkommet