Tips på snygga bäddsoffor

AraSlei

Trådstartare
Jag har köpt min första lägenhet! :bump:
Eftersom det är en 1a på 26 kvm, så är det ju dock lite tight med utrymmet. En loftsäng ska inhandlas, och tanken är att jag ska ha en bäddsoffa också.

Rummet är ca 18 kvm, och jag har räknat med att kunna ha en soffa som är drygt 2 m lång. Kraven jag har är att den ska vara med bädd då, och ha divan.
Jag vill gärna ha en modell i beige/brun, gärna med något roligt mönster eller snygga kuddar :)

En som jag kollat på är denna, fast förmodligen med ett annat tyg i dynorna, som stämmer mer överens med stommen:
serena-divansoffa-baddfunktion.image.600x600.jpg


Drömmen vore den här, fast med bädd och i divanmodell:
vaduz.jpg


Har ni några andra förslag eller tips? :D
Ny eller begagnad spelar ingen större roll, så länge den är fräsch och inte alltför dyr.

Kan ju slänga in en bild på loftsängen jag beställt också. Han bygger efter önskemål, men det kommer bli något liknande det här:

010.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: Tips på snygga bäddsoffor

Vi har nyligen renoverat ett av våra rum där nere och köpte en liten divanbäddsoffa på Ikea.

Eftersom det är dåligt med plats i rummet behövde vi en liten och detta var den minsta vi hittade.

Tyvärr har den inget mönstrat så som du vill ha det. Men man kan göra som vi har gjort och lägga färgade och mönstrade kuddar i soffan.

Så här ser den ut, jag har för mig att den heter Oleby.
DSCF9646.jpg
 
Sv: Tips på snygga bäddsoffor

Det kan ju absolut vara ett alternativ att lägga till mönstrade kuddar så som ni gjort, snyggt!

Hur lång är den ungefär? Är det samma färg i verkligheten som på bilden?

Funderar på om man ska ha en enfärgad soffa ändå, några mönstrade kuddar och typ ett ljust fårskinn att sitta på :)
 
Sv: Tips på snygga bäddsoffor

Den har ungefär samma färg som på bilden. Den är enligt deras hemsida 226 cm bred och 135 cm djup vid divanen.

Just nu är den tyvärr rätt så hård att sitta i, men den är i och för sig alldeles ny.
 
Sv: Tips på snygga bäddsoffor

Okej :)

Vi ska till IKEA nästa helg, så då ska jag provsitta den och klämma lite!
 
Sv: Tips på snygga bäddsoffor

Svärpäronen har en sådan här soffa från Mio, fast deras är begie/brun i tyget. Sambon och jag har gott om plats i den när vi sover där.
gotland_19909.png
 
Sv: Tips på snygga bäddsoffor

Bra idé!

Vi tänkte ta turen till Kungens Kurva, där verkar finnas en hel del möbelaffärer :)
 
Sv: Tips på snygga bäddsoffor

Min erfarenhet är att bäddsoffor generellt har betydligt sämre sittkomfort än vanliga soffor. Bäddsoffor är ofta väldigt hårda. Jag har haft en Ikea Månstad vilket nog är den bekvämaste bäddsoffa jag testat, men vacker är den ju inte. Om det inte är viktigt för dig att kunna bädda för två i soffan hade jag övervägt en vanlig soffa. Det går att sova i såna också. Och eventuellt komplettera med en uppblåsbar gästsäng.
 
Sv: Tips på snygga bäddsoffor

IKEA har en trevlig skinnsoffa som är en bäddsoffa, har glömt vad den heter men den är väldigt enkel att bädda ut och fantastisk skön att sitta i. Finns i några olika färger - ljusbeige, rödbrun, mörkbrun och svart. Vi har den ljusaste och gillar den skarpt.
 
Sv: Tips på snygga bäddsoffor

Ja, det är lite det jag är rädd för.. Först och främst kommer den ju att användas som soffa, så egentligen är det ju viktigare att den är bekväm att sitta i än att den är bekväm att sova i..
Bra idé där!
Fördelen med att kolla på soffor i butik är ju att man kan provsitta dom ivf :)

Akleja: Okej! Kommer du ihåg vad modellen heter? Eller dom kanske bara har en skinnbäddsoffa iofs..
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp