Tips på rolig hästaktivitet?!

seahawk

Trådstartare
Jag kom inte någonstans med googling så frågar buke istället!

Jag skulle vilja ha tips på vad ett gäng tjejer/kvinnor i ålder mellan 18-50 år kan hitta på för rolig hästaktivitet. Vi har tidigare bl.a. ridit islandshäst, prövat på westernridning och kört ardenner. Det bör vara en aktivitet som är över dagen eller max en övernattning.

Så vad skulle man kunna göra? Hästsporten är ju full av olika inriktningar, men just nu står det stilla på idéfronten :)
 
Jag vet att det åtminstone för något år sedan funnits turridning på shirehästar och har även nyligen sett med nordsvenskar. Prova på working equitation kanske? Finns också flera tränare som tillhandahåller välutbildade dressyrhästar för lektionsridning. Kan ju vara kul om man inte vanligtvis rider på flådiga dressyrhästar.
Besök på ett stuteri eller en seminstation framåt våren? Om ni inte varit på riksanläggningarna finns det möjlighet att se dem vid olika tävlingar och bedömningar under året.
 
Jag är nyfrälst inom AR (efter 35 år inom engelsk ridning) så mitt tips är att åka till en hästgård och prova på AR. På Rotbrunna häst & kursgård i Enköping där jag red går det att kombinera ridningen med fika och mycket intressanta föreläsningar om vad man nu vill lära sig mer om. Övernattningsmöjligheter finns. Rekommenderas varmt!
 
Lite mer "seriös" ridning på islandshäst och westernhäst tycker jag är skitkul! Alltså mer som en träning fast då anpassat utifrån att man är engelskridande sedan innan.
 
Såg att ridsimulator går att hyra in sig på nu i sverige. Fanns nånstans söderom sthlm. Måsre ju vara skitkul som tjejaktivitet. GGoogla på hästsimulator sverige så hittardu
 

Liknande trådar

X
Hästmänniskan Jag är en 23-årig tjej som blev hästfrälst vid tre års ålder när jag blev omkringledd på en alldeles för stor fjording :) När jag var...
Svar
11
· Visningar
2 104
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Stora shoppingtråden II
  • Ridskoleryttare
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp