ako
Trådstartare
Vi har en volvo v70 och en cockerspaniel. På marknaden finns u hur mycket som helst vad det gäller halvburar, och på beg marknaden oxå, men jag vill ha en mindre bur. Jag tycker det känns helt onödigt att använda halva bagageutrymmet till hundbur när hon inte i närheten behöver så mycket plats. Dessutom vill jag gärna få in barnvagnen ihopfälld men stående på hjulen bredvis, vilket är precis gränsfall med en halvbur. Jag tittade på mims variocage, och det lät ju jättebra att kunna ändra djupet på buren så att den även passar i andra bilen, men sedan så hade de ju ändå ingen som var smalare än en normal halvbur.
Ett annat alt är ju att skaffa en liten "vanlig" (alltså inte bilbur utan vanlig bur) att ha i bilen, då vi ändå har lastgaller som skydd för flygande hund vid ev krock. Dock skyddar den ju inte hunden lika bra som en bilbur, men hunden har i alla fall sin plats i bilen.
Och som tredje alt finns ju så klart att måttbeställa en ny bur efter de mått vi vill ha. Vi har haft en Robustbur tidigare (dubbelbur till annan bil o när vi hade 2 hundar, vilket inte är aktuellt nu) som var OK men sambon tycker den är ful ...
Tack för tips !
Ett annat alt är ju att skaffa en liten "vanlig" (alltså inte bilbur utan vanlig bur) att ha i bilen, då vi ändå har lastgaller som skydd för flygande hund vid ev krock. Dock skyddar den ju inte hunden lika bra som en bilbur, men hunden har i alla fall sin plats i bilen.
Och som tredje alt finns ju så klart att måttbeställa en ny bur efter de mått vi vill ha. Vi har haft en Robustbur tidigare (dubbelbur till annan bil o när vi hade 2 hundar, vilket inte är aktuellt nu) som var OK men sambon tycker den är ful ...
Tack för tips !