Tips på hovslagare

G

grebbis

Hejsan ;)
Jag behöver få tag på en BRA hovlagare i Kävlingeområdet. Mina hästar går barfota och behöver verkas snart. Finns det någon som har tips på vem jag kan anlita?
Tack på förhand :bow:
Marie

Sv: Tips på hovslagare

Ring till hovslagarföreningen och kolla vilka som finns i närheten.
de brukar alltid rekommendera bra hovvisar.

Jo, jag har kollat och det finns ingen i den. Dessutom går jag helst på rekommendationer, då jag tidigare råkat ut för de som utgett sig för att vara proffsiga....men det var de INTE :(

Ja, hovslagareföreningen....att jag inte tänkte på det :smirk: Tack för tipset!

Och sen kanske läsa lite i reglerna för bukefalos också, det är inte tillåtet med efterlysningar i diskussionsforumet.

Ok, men jag tycker nog inte att detta är en efterlysning, utan ett försök till råd och tips om en seriös framtida kontakt. Ber om ursäkt om jag gjort ett "övertramp". Jag har inte använt Bukefalos så länge och kunde inte hitta något lämpligare ställe att be om hjälp. Länken jag följde ledde till "häshantering", som jag för övrigt tyckte var ett gott forum. Jag ska läsa igenom reglerna igen, för att inte göra samma fel igen :confused:

Liknande trådar

Träning Behöver alla tips, trix och kunskap ni har ang travhästar. Hur får jag den att jogga lugnt, hur gör jag/vad gör jag fel om hästen går...
Svar
0
· Visningar
460
Senast: Mrs Chippy
·
Utrustning Är medryttare och hästen jag rider går barfota. Ägaren kommer inte att sko hästen, såvida hovslagaren inte propsar på det, och hästen...
Svar
12
· Visningar
650
Senast: Miingla
·
Hästhantering Precis som rubriken säger har jag en häst som är svår/jobbig att sko. Jag vet varför - en hovslagare har varit dum mot honom en gång -...
2
Svar
29
· Visningar
2 700
Senast: Askur2017
·
Träning Hej! Jag ska kanske börja kolla på häst snart och tänkte kolla om någon har något bra tips på ridövningar man kan göra för att lära...
Svar
10
· Visningar
1 240
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama