Tips på hingst?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Sugerfree
  • Startdatum Startdatum
S

Sugerfree

Jag börjar redan nu leta lite smått efter hingst till nästa år. Det jag letar efter är en dressyr hingst ca 165-170. lite kraftigare och lite mer kompakt. Helst svarty med tecken. Har ni någon idee?:)

Sv: Tips på hingst?

Det är bra att veta litet om stoet, tex stamtavlan så man inte föreslår hennes nära släktingar. Även stoets styrkor och svagheter är viktigt

Sv: Tips på hingst?

Nu har jag fått hjärnsläpp här! Det enda jag kan komma på är att hon har kaliber som morfar. Hon har ett par fullblod i släkten så hon är ganska ädel. Hon skulle behöva en positiv hingst, som säger ja till allt eftersom hon har lite humör. Hon skulle behöva lite mer bakbensaktivitet. Hon är väldigt lång så jag skulle vilja ha ett föl som är lättare att samla ihop.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 075
Senast: Piaff
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
23
· Visningar
1 852
Senast: Kajsalisa
·
Avel Frågar åt en vän. Söker tips på Welsh hingst på semin (helst) eller som står i Norrland. Helst C-ponny. Även D-ponny är av intresse...
Svar
3
· Visningar
599
Senast: Robina
·
Gnägg Det börjar bli dags för mig att leta efter en ny häst och jag undrar om ni har något tips på en ny ras som skulle passa mig. Jag är...
Svar
19
· Visningar
996
Senast: ufot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka