Tips på hingst

Guldaskig

Trådstartare
Antar att ni får liknande trådar postade här på avel stup i ett men bara för att det är så kul så får ni en till!

Jag ska inte betäcka mitt sto än (inte ens bestämt om men ni vet, bara för att det är kul :D) så det vore jättekul om ni som verkligen har koll har lust att tipsa om hingstar som skulle kunna passa!

Hon är e Cascavelle och ue Kolibri

Vad jag har förstått så är det hopphingstar i hennes stam så då vill jag fortsätta avla på det för att få ut det bästa möjliga. Jag behöver en hingst med större och luftigare gångarter eftersom min häst saknar det. Stoet är runt 160 cm och jag skulle gärna se att avkomman blir lite större. Självklart är ett bra temperament viktigt.

Sv: Tips på hingst

Colmar 1179

Skulle nog ta honom om jag ville ha en hopphingst, stor med bra gångarter och supertemperament.

Själv är jag suger på Blue Hors Hotline... men det är dressyr :).

Sv: Tips på hingst

Tack för tipset! Det blir inte för stort då om han är 15 cm högre än mitt sto?

Någon som har fler tips? :)

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 862
Avel Hej! Ska ev ta föl på min systers swb nästa år, hon är mer av den ganska breda o bastanta typen och 167 i mankhöjd, är själv 163 så har...
2
Svar
29
· Visningar
3 571
Senast: cirkus
·
Avel Funderar på att ev betäcka mitt arabsto nästa säsong. Hon har tidigare varit verksam inom arabaveln innan jag köpte henne. Jag är nu ute...
Svar
7
· Visningar
1 799
Senast: dobbis
·
Avel Efter trettioelva muskelskador så börjar jag tröttna. Till våren tänkte jag ha en hingst redo, ifall att. :meh: helt ärligt, jag har...
2
Svar
35
· Visningar
5 524
Senast: Unafraid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar