Tips på hästfilmer.

YaHilweh

Trådstartare
Vad finns det för hästfilmer? Vad har ni sett för något?

Jag söker egentligen en specifik, samt många nya tips. Men jag såg en film, för många år sedan. Den handlar om en galoppör som springer sina lopp (eller värmer han bara upp?) med musik. Minns inte alls vad den heter.

Samt såg jag en som mindre som handlade om ett stort mästerskap och de fraktade hästarna i flyg, mycket mer än så minns jag inte. Men har en svag känsla av att det var en fux inblandad.

Sv: Tips på hästfilmer.

Och för film nummer 2 föreslår jag Över alla hinder (International Velvet på engelska), där det brittiska laget flyger sina hästar till USA (?) för att tävla OS. En ganska gammal film, men oj vad många gånger jag såg den som liten! Undrar om man kan hitta den någonstans idag...

Andra filmer jag sett är Black Beauty som jag älskade även den, Seabiscuit som jag inte alls blev lika tagen av och Flicka som är lite smågullig sådär (fast väldigt amerikanskt cheesy). Sen kommer jag inte på fler...

Den sistnämnda kan vara National Velvet (finns två stycken, en rejält gammal och en uppföljare som kom när jag var någorlunda liten).

http://www.imdb.com/title/tt0037120/?ref_=nv_sr_1
http://www.imdb.com/title/tt0077743/

Annars är det väl "Secretariat", "War Horse" (skitfilm enligt min mening :o), "The Man from Snowy River" (är väl två tror jag), "A Horse Called Phar Lap", "Black Beauty", "Hidalgo", "Dreamer", "Svarta Hingsten", "Ruffian", "The Silver Stallion: King of the Wild Brumbies" (Windy!!!), "Seabiscuit", "In Pursuit of Honor", "The Derby Stallion", "Shergar" och flera "Flicka"-filmer.

Jag tror det är den urgamla jag tänker på. Tackar!

Fler tips!

Jag had just sett, Cowgirls n' Angels ganska kass men ändå lite sådär mysigt amerikansk.

Det fanns en svensk ganska dålig film också, Sherdil? eller något sådant?

*kl*

Fullblod :love:, eller Blue grass som den heter på engelska.....

Har dock inte lyckats få tag på den, men sett den på Tv för lääänge sen!!

*kl*

Fullblod :love:, eller Blue grass som den heter på engelska.....

Har dock inte lyckats få tag på den, men sett den på Tv för lääänge sen!!

blue grass känner jag igen. det ska genast kollas upp :D

Fast frågan är om jag inte känner igen det bara för att det är KY och att jag faktiskt vart där?

Den sistnämnda kan vara National Velvet (finns två stycken, en rejält gammal och en uppföljare som kom när jag var någorlunda liten).

http://www.imdb.com/title/tt0037120/?ref_=nv_sr_1
http://www.imdb.com/title/tt0077743/

Annars är det väl "Secretariat", "War Horse" (skitfilm enligt min mening :o), "The Man from Snowy River" (är väl två tror jag), "A Horse Called Phar Lap", "Black Beauty", "Hidalgo", "Dreamer", "Svarta Hingsten", "Ruffian", "The Silver Stallion: King of the Wild Brumbies" (Windy!!!), "Seabiscuit", "In Pursuit of Honor", "The Derby Stallion", "Shergar" och flera "Flicka"-filmer.

"Ready to run" - var ju heeeelt underbar! :love:

"The derby stallion" - Bra, men lite trist och sjuuuukt störande när dom filmar en brun häst med strumpor när pojken sitter på en fux! Sånt kan jag störa ihjäl mig på :p

Nu är det ju om en zebra, men jag tycker super-zebran är ganska rolig ;).

(En zebra som blir ridhäst och är med i kapplöpning)

Liknande trådar

Samhälle Långt inlägg 🙈 Jag miljötränade ena hunden idag, först tog vi en promenad och sedan som vi brukar så tränar jag utanför en butik medan...
2
Svar
29
· Visningar
3 904
Senast: Lingon
·
Äldre Okej, nu har jag gått runt och funderat på det här i alldeles för många år... Inte sådär varje dag, men då och då poppar tanken upp...
Svar
8
· Visningar
993
Senast: Raderad medlem 6459
·
Äldre För många år sedan, i alla fall runt 8 år, såg jag delar av en skräckis hemma hos min farmor och farfar på deras boxer. Det var nog den...
Svar
4
· Visningar
870
Senast: Twihard
·
Äldre Jag försöker febrilt komma på vilka tre filmer det är jag söker efter, men hittar inte. Såg dessa som barn så minnet är lite svajigt...
Svar
9
· Visningar
1 329
Senast: Nikkis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp på vintern
  • Barmarksdrag/canicross
  • Valp 2025