Tips på drinkar sökes

Gry

Trådstartare
Vi ska på en sån där drinkfest där man ska ta med sig ingredienser till sin favoritdrink och receptet till den. Sedan kan gästerna blanda ur det gemensamma "barskåpet" efter medtagna recept. Jättetrevlig idé, tänker jag. Men själv blandar jag alltid gin tonic, vilken jag uppskattar men den kanske inte är så käck i ett sånt här forum. Har ni några favoriter ni kan tipsa mig om?

Vi ska på en sån där drinkfest där man ska ta med sig ingredienser till sin favoritdrink och receptet till den. Sedan kan gästerna blanda ur det gemensamma "barskåpet" efter medtagna recept. Jättetrevlig idé, tänker jag. Men själv blandar jag alltid gin tonic, vilken jag uppskattar men den kanske inte är så käck i ett sånt här forum. Har ni några favoriter ni kan tipsa mig om?
Om du vill komma med något unikt och hittar den här i butiken är en god drink enbärsdricka, gin, apelsinskivor och is.
Enbarsdricka[50cl]-[Mid].png

• Gilla
Reactions: Gry
Piña colada - blender - ananasjuice, grädde, mjölk, ljus rom, is, garnera med cocktailbär

blender- 2cl Midori, 2cl Bacardi limon, 2cl bananlikör, 2cl Malibu, skvätt grädde, 1/2 dl ananasjuice, 1/2 dl passionsfruktjuice, skvätt Roses, skvätt citronjuice, is, garnera med lime

blender- passionfruktsjuice, guanabanajuice, grädde, ljus rom, en skvätt sambuca, is, garnera med lime

De två längst ner är någon variant av "hopkok" som min faster bjussade mig och en kompis på när vi var och käkade på en restaurang hon jobbade på. Min favorit är den längst ner men hur mycket det ska vara av allt vetesjutton :o

En gammal favorit annars är ju orgasm. Kanske mest för namnet ;)

• Gilla
Piña colada - blender - ananasjuice, grädde, mjölk, ljus rom, is, garnera med cocktailbär

blender- 2cl Midori, 2cl Bacardi limon, 2cl bananlikör, 2cl Malibu, skvätt grädde, 1/2 dl ananasjuice, 1/2 dl passionsfruktjuice, skvätt Roses, skvätt citronjuice, is, garnera med lime

blender- passionfruktsjuice, guanabanajuice, grädde, ljus rom, en skvätt sambuca, is, garnera med lime

De två längst ner är någon variant av "hopkok" som min faster bjussade mig och en kompis på när vi var och käkade på en restaurang hon jobbade på. Min favorit är den längst ner men hur mycket det ska vara av allt vetesjutton :o

En gammal favorit annars är ju orgasm. Kanske mest för namnet ;)
Tror att på en sån här tillställning ska man nog välja drinkar som har få ingredienser som går smidigt att blanda.

Namn =?
Till ett glas
Isbitar
1/2 pressad lime
1/2 dl Martini Rosso
1/4 dl cointreau
Blanda
Fyll upp med bubbel vatten efter smak
Garnera med en limeskiva.

• Gilla
Aperol Spritz! Superenkel och fräsch sommardrink!
Är busenkelt. Blanda Aperol- prosecco-soda och lite is! Inte så mkt alkohol = man kan dricka många ;)

Annars är ju klassiker som Margaritas, Cosmo, Old Fashioned och Whiskey Sour mkt goda! Yes jag gillar lite retro drinkar som inte är alltför sliskiga ;)

Jag gjorde en drink för nån vecka sen som jag tyckte var god (visserligen efter x antal glas bubbel, men ändå :angel:). Jag mixade frysta jordgubbar med vodka och limesaft. Sen fyllde jag upp glaset med schweppes lemon and that's it! Tror säkert det är gott att ha i mynta också!

En annan enkel drink är Bellini! Det är persikopuré och mousserande vin (prosecco för min del), men jag tycker man kan köra en variant på den och ta vilken fruktpuré som helst. Jag har provat med t.ex. vattenmelonpuré, det blev bra!

Min senaste favorit är Moscow mule - vodka, lime, ginger beer, is och mynta. Supergott!

• Gilla
Min senaste favorit kallar vi för Bitterfitta! Blanda prosecco och sodavatten till önskvärd berusningsgrad och häll i en skvätt Limoncello. Is, citronskiva eller citronmeliss piffar till det.

Jag gillar mjölkdrinkar så:
Likör 43 med mjölk
Baileys (eller likvärdig likör) med mjölk och kanske lite vodka om man vill ha den starkare.

Sen är jag uppfödd i värmlandsskogarna och där var Pucko och hembränt en klassiker. Inte så fint på fest kanske :angel:

Ingredienser
Mynta, socker, citron, apelsin, lime, tonic, russian, apelsinjuice,mineralvatten, is.
Spritsorter
Gin, vodka, martini. Ev någon fruktlikör för smak.

Sen kan man gå loss.

Fast godast blir ändå den single malt man smugglat med sig i bakfickan.

• Gilla
Om man gillar soda pop-godis, och lite syrligare drinkar så är den här supergod och enkel!

Sourz apple
Bolz blue curacao
sockerlag
citronjuice
7up
is
Kul att pynta med riktiga soda pops om man vill piffa upp den lite, men den är snyggt turkosblå som den är! :)
005608_Soda-Pop-Power_Sura-Soda-Pops_WEB.png

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka