Chromebook kräver ju wifi för att du ska kunna använda datorn, så det är mer en ren surfdator.
Vill man kanske redigera bilder, spela något, ladda ned filmer i högre kvalitet mm så skulle jag satsa på en "vanlig" bärbar.
Chrome är också ett annat typ av operativsystem och har du googelkonto och en android telefon ska man kunna synka allt. Precis som med apple produkter, fast billigare
Jag har kollat mycket på en chromebook, men är lite tveksam, har dock en fungerande bärbar nu med Photoshop på, så behöver egentligen inte en till dator för det syftet. Utan behöver mer en för daglig surfning och streama filmer. Använder dessutom bara android enheter och har chromecast till tv:n så
Kommer skaffa en från samsung i sådana fall, haft nootebok's från dem och varit sjukt nöjd alla gånger! (tiden innan chromebook kom ut)
Annars är acer ett märke jag varit väldigt nöjd med, sitter vid en acer i skrivande stund, de enda datorerna som fungerar i syrran och min lägenhet är 4 acer datorer, av åtta datorer. Sist jag ringde dras kundtjänst fick jag dessutom jätte bra service, vilket är guld värt!