Tips på bra vinterskor?

Dentaku

Trådstartare
Jag kom precis på att jag spenderade senare delen av förra vintern tämligen blöt om fötterna. Mina gamla vinterkängor gav slutligen upp efter flera års trogen tjänst så det är dags att köpa nya och jag behöver hjälp att hitta rätt i djungeln! Hundforumet känns som rätt ställe att fråga på eftersom skorna behöver klara saker som pulsande i snö med hund, lydnadsträning i -15 och spårläggning i vårslask.

Jag vill ha ett par pjucks som naturligtvis är vattentäta och gosigt varma, eftersom jag lätt fryser om tårna men som samtidigt är LÄTTA. Mina förra var av goretex-modell men jag har förstått att en hel del av det som säljs i den vägen är rena skräpet.

Är det någon som har något bra tips att komma med? Naturligtvis är det ett extra plus om jag inte behöver lägga en halv förmögenhet på skorna också... :angel:

Sv: Tips på bra vinterskor?

Hackar på denna tråd. Funderar på dessa själv.

9959.jpg

Senast ändrad:

Jag har sådana här som nu är inne på sin tredje säsong
1339b.jpg

De är förvånansvärt bra med tanke på vad de kostar och jag kan utan problem vara ute och gå i dem en dag. Dock är jag inte så frusen av mig så jag vet inte om "normala" människor kan ha dem när det blir väldigt kallt, men för mig har de funkat bra. Framförallt uppskattar jag att de håller västkustens slask på utsidan så jag slipper promenera runt i små pölar inne i skon :)

Det är såklart inga superskor, men jag hade ungefär samma krav som dig och jag är nöjd med dem (kanske mest i väntan på att köpa kängorna med stort K som jag fortfarande inte hittat :) )

Jag tror att de skulle bli för kalla. Jag har ett par liknande som jag använt som ridskor och de funkar bra så länge det bara är några minusgrader men sen räcker de inte riktigt till.

Jag ser inte vad det är för märke på skorna i andra inlägget, men jag hade ett par som såg ut som så av märket Garmont. Gore tex och vattentäta, perfekta vid spår/springa efter hund. promenera och rätt billiga. Jag klarade hela vintern i dem med en tjocksocka i. Jag hade de till och med på jobbet.

Det är ett par allväderskängor från Börjes, jag kollade bildinfon. :p Mina förra vinterskor påminde också om dessa i utseendet men de var ordentligt vinterfodrade vilket jag är tveksam till om dessa är.

Jag har svårt med stövlar, jag har rätt stora fötter men väldigt smala vrister så jag får väldigt lätt skav om jag ska gå med dem någon längre sträcka. Jag föredrar snörning.

Ja de bruna tänkte jag på. Det var de bästa skorna jag haft! Snabbkollade på Garmontskor, men hittade dem inte. Nu har jag ett par helt vattentäta, lätta och snabb Viking, de är tyvärr kalla på vintern trots tjocka strumpor. De har tunn sula och det gör ju att vikten blir låg.

Men nej! Gore tex är inte och ska inte vara dåligt!! Det ska hålla tätt annars är det produktfel. Däremot finns det många som använder snarlika namn som är rent skit. Gore tex är dyrt!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka