Dentaku
Trådstartare
Jag kom precis på att jag spenderade senare delen av förra vintern tämligen blöt om fötterna. Mina gamla vinterkängor gav slutligen upp efter flera års trogen tjänst så det är dags att köpa nya och jag behöver hjälp att hitta rätt i djungeln! Hundforumet känns som rätt ställe att fråga på eftersom skorna behöver klara saker som pulsande i snö med hund, lydnadsträning i -15 och spårläggning i vårslask.
Jag vill ha ett par pjucks som naturligtvis är vattentäta och gosigt varma, eftersom jag lätt fryser om tårna men som samtidigt är LÄTTA. Mina förra var av goretex-modell men jag har förstått att en hel del av det som säljs i den vägen är rena skräpet.
Är det någon som har något bra tips att komma med? Naturligtvis är det ett extra plus om jag inte behöver lägga en halv förmögenhet på skorna också...
Jag vill ha ett par pjucks som naturligtvis är vattentäta och gosigt varma, eftersom jag lätt fryser om tårna men som samtidigt är LÄTTA. Mina förra var av goretex-modell men jag har förstått att en hel del av det som säljs i den vägen är rena skräpet.
Är det någon som har något bra tips att komma med? Naturligtvis är det ett extra plus om jag inte behöver lägga en halv förmögenhet på skorna också...