Tips på bokserie/r liknande Margit Sandemos Isfolket

Egonson_

Trådstartare
Söker efter någon lite småtokig, lätt konstig, fantasifull och spännande serie med lite lagom tantsnusk och så vidare, i stil med Isfolket. Har läst hennes andra och tredje serie också med samma figurer, någon sorts fortsättning på Isfolket. Minns dock inte vad de hette.
Behöver inte vara Margit Sandemo :) Grottbjörnens folk har jag läst. Lite för tjocka böcker, läser hellre fler, kortare böcker i samma serie.
 
Söker efter någon lite småtokig, lätt konstig, fantasifull och spännande serie med lite lagom tantsnusk och så vidare, i stil med Isfolket. Har läst hennes andra och tredje serie också med samma figurer, någon sorts fortsättning på Isfolket. Minns dock inte vad de hette.
Behöver inte vara Margit Sandemo :) Grottbjörnens folk har jag läst. Lite för tjocka böcker, läser hellre fler, kortare böcker i samma serie.

Sandemo-serien är typ 40 böcker till :D
 
Min farmor läser en serie som heter tre systrar (Bente Pedersen). Den finns i 66 pocketböcker. Hon tycker de är kanon :) och de verkar vara lite isfolket stuk. Hon har även läst en till serie men kommer inte ihåg namnet. Återkommer när jag får reda på det.
 
Om du gillar böcker som är mer åt fantasy hållet så är A Court of Thornes and Roses bra. Tredje boken är på väg ut men dom finns bara på engelska vad jag kan hitta. Samma författare har en lång serie serie som heter Throne of Glass men där har jag inte läst något.
 
Oulander-serien är förvisso tjocka böcker men borde vara ungefär rätt gällande innehåll :D (Diana Galbadon)
Och så alla kortare serier av Nora Roberts (typ nyckel-trilogin, blomster-trilogin etc) om modernt är ok.
Samt Simona Ahrnstedts historiska romaner om du gillar den inramningen alternativt hennes De LaGrip-trilogi för nutid.
 
Deborah Harkness har skrivit en trilogi som heter All Souls på engelska. Första boken heter A discovery of witches. Påminner en del om Outlander men mer fantasy. Det är 3 hyfsat tjocka böcker visserligen men de är väldigt bra!! Den är som Outlander men med magi (häxor, vampyrer och sånt) i vår värld.
 
May Grethe Lerums Livets döttrar kanske kan vara något. 30-35 böcker som börjar på 1600-talet.
 
Söker efter någon lite småtokig, lätt konstig, fantasifull och spännande serie med lite lagom tantsnusk och så vidare, i stil med Isfolket. Har läst hennes andra och tredje serie också med samma figurer, någon sorts fortsättning på Isfolket. Minns dock inte vad de hette.
Behöver inte vara Margit Sandemo :) Grottbjörnens folk har jag läst. Lite för tjocka böcker, läser hellre fler, kortare böcker i samma serie.
Du menar säkert Häxmästaren och Ljusets rike? :love:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp