Tips på böcker

A

alinaa

Ska ju köpa en islanshäst snart, och vill veta mera om rasen.
Kan ni tipsa på bra islandshäst böcker på svenska gärna som jag kan hitta på nätet?
Tack på förhand!

Sv: Tips på böcker

R*da islandsh*st är den boken jag började med i varje fall - rekommenderas!

Hejsan!
Nu är ju detta kanske inte en sida "om islandshästar" men den är bra för den som ska köpa sin första islandshäst som jag antar att du ska.
http://www.geocities.com/ishestur/
Sedan så rekommenderar jag boken "Islandshästar : skötsel, hälsa, gångarter" som är skriven av Ericsson-Frey-Lennartsson.

Lycka till med hästletandet (om du inte förståss har en på G redan;) ) och med hästköpet!
/Mvh Glittnir:banana:

Hej!
Rekommenderar "Islandshästen - vägen till framgång med hästen som parter" Magnús Skúlason-metoden.
Har även läst "Rida islandshäst - Reynirs ridskola" och Islandshästar Skötsel-hälsa-gångarter som de andra har skrivit om. Reynirs bok verkar vara den som alla pratar om, men jag föredrar Magnus bok. Men naturligtvis finns det mycket tänkvärt i alla nämnda böckerna.

Tack för alla tips!
Har nu själv beställt den ya boken på nätet med Skulasson. så jag väntar med spänning på den :)

Liknande trådar

Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 104
Senast: gammalek
·
Hemmet Jag vill köpa en bubbelmaskin till vår son i julklapp, men jag hittar ingen vettig modell! Fick tipset om Power, men den verkar ha...
Svar
1
· Visningar
213
Senast: kamomillo
·
Relationer Säkerligen många på Buke som släktforskar.... Eftersom jag numera har lite mer tid i tillvaron har jag börjat kolla bakåt i egen släkt...
Svar
18
· Visningar
674
Senast: Karfitsa
·
Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
935
Senast: Ketrawzc
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda-24
  • Skadade hästar och konvalescenter