Tips på billig/bra micro?

Andromedae

Trådstartare
Ja, som rubriken (kanske) antyder - jag vill ha tips på billiga och bra microvågsugnar!

Flyttade in i lägenheten för 3 dagar sedan och har redan hunnit sakna micron typ... Tvåhundrafemtio miljarder gånger? :angel:

Jag har inga större krav alls på modell etcetera, sambon vill gärna ha en med digital tidsvisning (men kan nog övertalas till annat om allt annat är rätt).

Har ni några tips? GIEF!

Det är svårt att värma sin lunch i en ugn från 60-talet... :angel:

Sv: Tips på billig/bra micro?

Jag har haft diverse billiga (ÖB, rusta mfl) och jag upplever att dom inte värmer lika bra, helst inte i mitten av det man ska värma.

Nu har jag en whirlpool (eller hur det stavas?) som jag fick köpa begagnad av en kompis. Nypris runt 2000kr tror jag. Den är super.

Vad som är dyrt för dig och för mig kan ju också vara olika?

Jag betalade 500kr för den begagnad. En ny på ÖB kostar ju runt 500-600kr eller nåt så jag tyckte jag gjorde ett kap.
Kanske kan vara nåt för er att kolla begagnat? Ofta säljs ju micros inte för att de är dåliga utan för att folk kanske flyttar ihop och inte behöver två ;)

Så här jag inte tänkt innan. Då kanske det är mest värt att leta begagnad micro snarare än ny?

Billigt för oss är snåret 500-700, billigare än så går det mig veterligen inte att få en j-vla micro för? :p

Jag köpte en för 300:- på Gekås! Den var ju såklart inte den bästa micron jag varit med om, men den fungerade. Ibland blev det inte riktigt varmt i mitten om det man värmde var stelfruset, men annars så! Behövde dessutom en liten eftersom min kokvrå var liten- superduper! :D

Köpte en micro på Gekås för fyra år sedan. Kostade ett par hundralappar. Både jag och min mamma har sådan micro och de är så bra! Kunde inte önskat mig någon bättre. Märket tror jag hette ideline.

Man kan göra många bra fynd på blocket.

Jag hittade en som en kompis till mig har och den är jättebra, dock inte digital.
Vill du kan jag skicka direkt länk i pm.

Vår mikro (modell JÄTTESTOR och hånad av våra vänner:D) köpte vi för en tjuga på en auktion. Fungerar alldeles utmärkt, man knappar in digitalt exakta sekunder istället för att vrida på en ratt vilket jag gillar.
Den kommer dock inte att följa med när vi byggt klart vårt kök, då blir det en lite nättare modell.

Men att köpa begagnat kan definitivt rekommenderas om man har liten kassa.

Knapplånar och svarar alla:

Tack för tipsen! Det blir nog att leta lite överallt, förhoppningsvis hittar man väl något användbart endera dagen. Men det är nästan lite pinsamt att inse hur microberoende man är :o

Har hört att det som fungerar allra bäst för att bli av med mikroberoendet är att skaffa en ångugn (sedan är man ångugnsberoende istället...:p)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka