Tips på ansiktsprodukter

MaRomer

Trådstartare
Hittade en riktigt bra beskrivning av min hud och klistrar in den nedan. Önskar tips om passande hudvårdsserie!
  • Blandad hy

BESKRIVNING
    Blandad hy är den hudtyp som är vanligast. En bland hy kan vara på flera olika sätt men den består alltid av en kombination av olika hudtyper uppdelat på olika zoner i ansiktet.

Den vanligaste varianten av blandhy är fetare parti/pormaskar på det som man kallar för T-zonen d.v.s. panna, näsa och haka. Huden på kinderna är då oftast normal eller torr.

En bland hy kan också vara normal (dvs inte vidgade porer/ fet/ pormaskar) på T-zonen och vara mer åt det torra hållet på kindpartierna. Bland hy kan även yttra sig som normal eller torr hud i nästan hela ansiktet förutom på endast en zon i ansiktet t.ex. näsa/haka/panna där huden kan vara något fetare och man ökat antal pormaskar.
-------------------

Vad har du problem med?
Tror det är enklare att besvara om man vet vad du behöver, En blandad hy kan vara totalt problemfri eller ha massor av bekymmer.

Vad har du problem med?
Tror det är enklare att besvara om man vet vad du behöver, En blandad hy kan vara totalt problemfri eller ha massor av bekymmer.

Det som beskrivs i texten. Torr efter tex dusch, sen fet hud efter några timmar. "Black heads" runt näsa och T. Små finnar lite här och där.

Inget som jag stör mig på direkt då de är så små. Men hade ju varit trevligt att slippa fjälla efter varje dusch för att sedan bli helt bland.

I nuläget använder jag inga produkter och helst ska det gå fort och enkelt. typ en tvätt morgon/kväll och en kräm. Dvs inte massa hit och dit i 20 min åt gången.

Har liknande hy och LCC är verkligen drömmen för mig. Aldrig varit med om så snabb och effektiv rengöringsgel och huden känns ren efteråt på ett sätt som jag bara kunnat uppnå med peeling innan. Ansiktskrämen är också toppen. Använder peelingen nån gång i veckan. Huden har aldrig mått bättre!

Det som beskrivs i texten. Torr efter tex dusch, sen fet hud efter några timmar. "Black heads" runt näsa och T. Små finnar lite här och där.

Inget som jag stör mig på direkt då de är så små. Men hade ju varit trevligt att slippa fjälla efter varje dusch för att sedan bli helt bland.

I nuläget använder jag inga produkter och helst ska det gå fort och enkelt. typ en tvätt morgon/kväll och en kräm. Dvs inte massa hit och dit i 20 min åt gången.
Jag har samma hy som dig. Jag använder Maria Åkerbergs produkter. De har en ansiktstvätt som är guld värd. Svenskt märke. Jobbade mycket med dessa produkter på mitt förra jobb.
Inte lika imponerad av sminket men väl rengöringsprodukter.
Jag är lat och använder rengöringen var gång jag duschar. Jag har inte längre torra områden eller fetare.
Inte så farligt dyrt. Finns på skincity.se bland annat

Det som beskrivs i texten. Torr efter tex dusch, sen fet hud efter några timmar.
...

Det här låter ju som att du torkar ut din hud tokmycket under duschen så att den får en chock och börjar massproducera fett för att kompensera. Precis som att håret blir fett snabbare om man tvättar det oftare. Jag har inga tips på märken men skulle satsa på en riktigt mild och återfuktande rengöringsprodukt först och främst.

Jag började använda La Roche-Posay för två år sedan och det är det bästa jag någonsin haft. Jag som har problem med finnar annars får superfin hy när jag använder Effaclar-seriens ansiktstvätt och sen Duo+ kräm.

Det här låter ju som att du torkar ut din hud tokmycket under duschen så att den får en chock och börjar massproducera fett för att kompensera. Precis som att håret blir fett snabbare om man tvättar det oftare. Jag har inga tips på märken men skulle satsa på en riktigt mild och återfuktande rengöringsprodukt först och främst.

Hur kan man torka ut ansiktet i dusch när jag oftast bara använder vatten? Är mycket sällan jag använder tvål just pga jag tränar mycket, så blir det dusch 7-10 ggr/veckan.

Köpte iaf lcc serien och än så länge är jag nöjd. Och jag är inte torr i ansiktet längre

Jag började använda La Roche-Posay för två år sedan och det är det bästa jag någonsin haft. Jag som har problem med finnar annars får superfin hy när jag använder Effaclar-seriens ansiktstvätt och sen Duo+ kräm.
Jag började med den serien för 1 år sen, och min hud har nog aldrig mått bättre efter flera års testande av olika dyra produkter..

Hur kan man torka ut ansiktet i dusch när jag oftast bara använder vatten? Är mycket sällan jag använder tvål just pga jag tränar mycket, så blir det dusch 7-10 ggr/veckan.

Köpte iaf lcc serien och än så länge är jag nöjd. Och jag är inte torr i ansiktet längre

Fast vatten torkar ju ut huden också, så återfuktar du aldrig efter dusch så är det ju inte så konstigt att du blir torr.
Återfukta med någon olja (tex kokosolja) efter dusch/tvätt är oftast tillräckligt.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka