Tips om snygga halsband

Daff

Trådstartare
Eftersom min hund i helgen blev utställningschampion så tänker jag köpa ett nytt, snyggt halsband till henne men jag vet inte vilket jag ska välja.

Jag vill ha ett halvstryp, ca 45 cm och helst läder, det får gärna finns matchande koppel och priset spelar inte så stor roll men valet under 500 kronor.
Jag har kikat lite på Eckers men jag har inte hittat något som känns helt rätt. Jag har även lite svårt att bestämma mig för vilken färg hon passar bäst i - svart, brunt eller natur (London).

Ungefär såhär kommer hon att se ut när jag har klippt ner henne.
29mvrqu.jpg

Vilka är era favorit halsband? Vilken färg tror ni skulle passa min tik?

Jag har också ett från Dafnedesign. Är supernöjd! Det är fin kvalité, har använts dagligen i snart tre år och ser nästan nytt ut.
Jag betalade lite extra för att få ett efter eget önskemål och det blev precis som jag ville ha det :) Får komplimanger för det nästan varje gång vi är iväg.
Bild kommer, skriver från mobilen.

Jag tycker Eckers är lite sådär. Pråliga 80-90-tals modeller i hårt läder.

Men smaken är ju som baken. Det är nog därför jag aldrig hittar snygga halsband. :angel:

Morrhåret i Vadstena har webbutik och rätt mycket just läderhalvstryp. De verkar mjuka och trevliga, har vänner som har halsband därifrån. Gör också en hel del specialbeställningar med t ex namnbrodyr och sånt. Jag gillar Minx-halsbanden i plastad bomull bäst personligen dock. :-)

Oj, jag ser att jag skrev fel i rubriken - Tips PÅ snygga halsband skulle det såklart ha varit :o.

@Wingates & @fetange - jag ska kolla in Dafnedesign!

@LadyFrost - Jag gillar egentligen också Minx halsbanden på andra hundar men jag vill ha något lite elegantare till min dam, tycker Minx känns mer sportigt än elegant om man får säga så :p

Grattis till championatet!

Om jag nu någon gång får för mig att köpa lite pråligare halsband till mina lapphundar, så kommer jag nog spana in Hottadoggar lite mer. Företaget finns på Gotland och har fina och trevliga halsband.

/ kayoba

Jag har också ett från Dafnedesign. Är supernöjd! Det är fin kvalité, har använts dagligen i snart tre år och ser nästan nytt ut.
Jag betalade lite extra för att få ett efter eget önskemål och det blev precis som jag ville ha det :) Får komplimanger för det nästan varje gång vi är iväg.
Bild kommer, skriver från mobilen.

Jag har spänne på mitt men det går ju att få halvstryp också. Dom har både läder och kedja om jag inte minns fel :)

10347718_10152038502330588_87843870965812779_n.jpg

@fetange - snyggt! Är det en Italjenare du har? Känns det inte stort med ett så brett halsband?
Jag var in och kikade på deras hemsida och skickade ett mail med lite frågor. Jag är mest intresserad av ett rakt med kedje halvstryp och med namnet på. Antagligen med naturfärgad läderrem och vitt foder :)

@kayoba - tack, är otroligt glad!
Jag ska kika på Hottadoggar :)

Vad tror ni om färger? Hon har en liten brun ton i sin päls som jag inte vill förstärka så jag tänker att jag kanske borde hålla mig borta från svart då? Jg vill iaf ha silverspännen och kedja.

@fetange - snyggt! Är det en Italjenare du har? Känns det inte stort med ett så brett halsband?
Jag var in och kikade på deras hemsida och skickade ett mail med lite frågor. Jag är mest intresserad av ett rakt med kedje halvstryp och med namnet på. Antagligen med naturfärgad läderrem och vitt foder :)

Det är en whippet! Det är 5cm på bredaste delen.

Bild på Vilja med halsbandet.

482121_10150983314900588_1465439590_n.jpg

Vad tror ni om färger? Hon har en liten brun ton i sin päls som jag inte vill förstärka så jag tänker att jag kanske borde hålla mig borta från svart då? Jg vill iaf ha silverspännen och kedja.

Jag tycker att du ska ha svart.
Jag tror att ett brunt halsband snarare framhäver det bruna i pälsen. Risken finns att tonerna i pälsen och halsbandet matchar varandra. Bättre då att matcha den grå pälsen med svart halsband, än brun päls med brunt halsband ;)

Jag hade valt antingen svart eller vitt halsband. Det är bättre med ett brett halsband (4-6 cm) än ett smalt, det täcker upp för mer än en kota vid eventuellt ryck i kopplet och skaderisken blir mindre.

Liknande trådar

Övr. Hund Hur ofta köper ni utrustning till hunden, utan att det behövs? Jag har idag införskaffat ett halvstryp med matchande koppel till det... 2 3
Svar
58
· Visningar
6 176
Senast: paradiset
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Hage
  • Hagstolpar