tips om naturmedicin

lovehorses

Trådstartare
Har ni något tips på "naturmedicin"?
Det finns en massa preparat att köpa men har ni något tips på det som man har hemma. Typ matojla, vitlök m.m.
Hoppas att ni förstår nu vad jag skrev. :)

menar du örter och liknande? Då finns det massor, nu är det ju lite sent att plocka själv men till sommaren kan du ju alltid plocka brännäslor, nypon, älgört mfl. "hästägarens örtabeök" rekomenderas varmt.

Precis vad jag menade, örter.
Skall leta efter boken...
Står det i den hur man gör med örterna?
Har någon köpt den och vet hur mycket den kostar på ett ungefär?

ingen aning om vad den kostar, lånade den av en kompis, men den finns säkert på biblioteken också.
Min tränare säljer örter till hästar, tror att hon har skrivit lite om vilka örter som är användbara. Adressen är:
http://www.herbgarden.home.se
Du kan säkert söka lite också, så hittar du rätt mycket.
På Hippo K9 hittar du säkert en del, men jag minns inte deras adress just nu.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 624
Senast: Shaggy
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 903
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 154
Senast: valy
·
Kropp & Själ Någon som kan tipsa? Jag bor mitt ute i ingenstans och har långt till någon riktig sminkbutik. Hinner inte åka dit. Det enda som finns...
Svar
16
· Visningar
1 013
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama