Tips om bra ridstövlar?

B&B

Trådstartare
Behöver köpa nya stövlar, dock har jag inte råd med några dyrare så tänkte höra om de som Börjes har, dels de för 149:-, står att de är bra nybörjarstövlar innebär det att kvalite och passform är usel men att de är bra att rida i eller vad?! Sen de för 299:-, är de något att ha? Hade ett par dyrare från Mountain Horse tidigare, de var suveränt sköna å så men dragkedjan gick sönder tre ggr på dem så gav upp dem. Har även haft ett par billigare å hade då problem med att fodret följde med ur stöveln när man ridit å blivit svettig om fötterna, när man sen skulle stoppa ner det igen blev det knöligt å obekvämt. Tips om bra stövlar som inte kostar skjortan önskas alltså!
 
Sv: Tips om bra ridstövlar?

När dom är sådär billiga så betyder det att dom
a) Är av ett material som är jätteklibbigt, typ någon superbillig gummi
b) Är så sladdriga att du inte får något bra stöd
c) Är fula som stryk
samt
d) Att dom ramlar sönder inom en snar framtid.

Tipsar om Aigles konstläderstövlar. Är hyfsat billiga och enligt kompisen som har dom så är dom riktigt bra, dessutom.
 
Senast ändrad:
Sv: Tips om bra ridstövlar?

Vill du inte ha en läderstövel så ska du nog satsa på ridstövlar i konstläder.
De som börjes har för 149 .- är i gummi och syntet, då är paret för 299 mycket bättre.
Konstläder håller längre, ser snyggare ut och är inte lika "klibbiga" att ha på sig och ta av.
Har yngre kompisar som tycker att de konstläderstövlarna är bra, men själv så vill jag helst ha vanliga läderstövlar eller shortchaps.
 

Liknande trådar

Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så...
2
Svar
23
· Visningar
843
Senast: Ajda
·
Utrustning Jag är ute efter nya ridstövlar, och har följande kravlista: mjuka i skaftet dragkedja (jag har skadat foten och kan inte komma ner i...
Svar
19
· Visningar
3 530
Senast: Eamene
·
Utrustning Hej! Jag är på jakt efter ett par nya ridstövlar. Jag har kollat lite på Alex Boots stövlar, dom som är lackade längst upp då dom är...
Svar
2
· Visningar
931
Senast: Beeboppe
·
Utrustning Hejsan! Jag ska i höst köpa häst och känner att jag vill ha ny säkerhetsutrustning och även ridstövlar. Behöver något bra som inte går...
Svar
19
· Visningar
1 596
Senast: Louiisee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden V
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp