Tips och trix till en nybörjare *grönis*

A

Aaannika

Hej allihopa!
Jag har fått den enormt stora äran att få rida ett Tinker-sto, som är inriden i western-"style". Jag har NOLL KOLL på detta med westernridning, så jag skulle behöva lite nybörjartips och trix.
Jag har ridit på ridskola i 8 år, haft egen häst osv, men varit borta från "hästeriet" i ca 3-4 år, så nog är man rostig. Och dessutom aldrig testat på detta med western.
Litteratur/filmer för att läsa/lära sig om westernridning?
Kläder?
Ridningen i sig, nybörjarnivå?
Ägaren till hästen kommer att hjälpa mig också, men man kan ju inte kräva att denne skall vara med hela tiden, det är ju upp till mig att lära mig s.a.s.

Tack på förhand! ;)

Sv: Tips och trix till en nybörjare *grönis*

Om jag vore du skulle jag i första hand fråga ägaren vilka signaler h*n använder och om h*n har tips på litteratur som liknar den läran. Kanske kan ni boka in er på någon nybörjarkurs/clinic så att det du får en intensiv-start?

Vad heter tinkern? *nyfiken*

Ja ägaren är väldigt mån om att jag ska få några kurser, men vem vet när det blir. Alla har ju sitt s.a.s.

Hon heter Midi (osäker faktiskt om det kan vara meade, men tror på det förstnämnda, uttalas Midi). De har även ett föl som heter Maximus, helcharmig liten kille på ca 1 år...
De är underbart vackra båda två! Jag är sååå glad att jag får denna chans. Är bara rädd att jag mer skall bli en belastning än en hjälpande hand för ägaren.

Hej allihopa!
Jag har fått den enormt stora äran att få rida ett Tinker-sto, som är inriden i western-"style". Jag har NOLL KOLL på detta med westernridning, så jag skulle behöva lite nybörjartips och trix.
Jag har ridit på ridskola i 8 år, haft egen häst osv, men varit borta från "hästeriet" i ca 3-4 år, så nog är man rostig. Och dessutom aldrig testat på detta med western.
Litteratur/filmer för att läsa/lära sig om westernridning?
Kläder?
Ridningen i sig, nybörjarnivå?
Ägaren till hästen kommer att hjälpa mig också, men man kan ju inte kräva att denne skall vara med hela tiden, det är ju upp till mig att lära mig s.a.s.

Tack på förhand! ;)

Hej! Har tips på en film som jag använde mig av när jag började rida western i kombination med att rida för tränare. Bob Mayhew har gjort en film som heter "The basic principles of western riding Why and how". Super bra tycker jag. Lycka till med allt :D

Tänkte bara säga vad kul att du har börjat rida western.. Du kommer att lära dig :) Man blir såld när man kan det så nu helt plötsligt har jag köpt ett paint föl :):):):)

Gå på många clinics det finns jätte bra tränare.. Jag går för 2 olika helt underbara är dom. Men det är ju här nere i skåne.. :)

LYCKA TILL !!!!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka