tips och idebollning önskas!

D

Draksus

Hej!
jag håller på att rida in min svenska ridponny:rofl:
Jag har hjälp av en duktig kvinna ibland och ska lite senare ta lite lektioner för en väldigt duktig westerntränare...

Det är första gången jag rider in en häst och själv är jag nybörjare i western:crazy: ...har väl ridit vanligt i många år. Men när jag ser western så börjar hjärtat klappa lite fortare i bröstet:love: så därför så tänkte jag att vi får lära varandra pollen och jag så gott det går!

är det någon som har några bra tips på övningar och annat som jag kan göra?
vore riktigt roligt att bolla ideer och kanske är det någon annan som håller på att rida in sin kuse som man kan prata med :D

Sv: tips och idebollning önskas!

hellu!

jag håller åsså på å "provar på" lite western... tycker att hittills är d jättekul!

Började för endast två veckor sen så vi e riktigt beginners:crazy:

jag har precis fått min häst att förstå att svänga mha lite skänkel och "lägga tygeln mot halsen" (kan inte alla fina ord:o )

Jag har väl mest suttit på banan å harvat runt i små åttor å cirklar och även runt lite konor å sånt... känns som en vettig start för mig iaf

har ju turen att ha en pojkvän :love: som e duktig å skriker på mig;)

hur länge har du hållt på? vi kanske e på samma "våglängd" eller nåt
kram Tette

Håller på skolar mitt travarsto till westernhäst.
Hon är inriden men inte mycket mer.
Jobbar mest på att få fram henne nu, hon har en förmåga att knäppa av i nacken nämligen:crazy:

Ta hjälp av en tränare. Det är svårt att förklara över nätet

med western har jag inte hållt på så mycket...prövade att gå på ett westernridläger för många år sedan och tyckte det var roligt men har inte haft någon westernhäst att rida på förens nu.

svårt att förklara vad jag kan och inte kan liksom :crazy:

(sorry att jag varit seg med att svara...mitt internet har krånglat)

har ridit pållen lite och det går väldigt bra...försöker få honom att reagera på hjälper som höger/vänster med hjälp av vikten och mycket ben...försöker vara så mjuk jag kan i tyglarna och styra med kroppen.
satt dock i början och spände mig och då spände sig hästen och jag drog ideligen i tyglarna som en nödbroms...men en mer erfaren stallkompis sade åt mig att slappna av och ta så lite i tyglarna som möjligt...det resulterade i att vi fick et mycket bättre samarbete. :banana:
även om jag ridit mycket istadiga hästar så var jag liksom så osäker på mig själv, första hästen som jag rider in. en helt ny grej och vill inte att något ska gå fel. när jag bara lärde mig att slappna av så gick allt SÅ mycket bättre:p

by the way...jag har ridit hästen eller aramis som han heter i några månader bara och några emellan har varit vila...jag har på min höjd ridit slalom genom hinderstöd och backa och vad som är halt och så..så det är väldigt låg nivå än så länge...men jag vill göra grunden noga annrs få r man ändå börja om där igen sen senare :D

Liknande trådar

Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 182
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
26
· Visningar
2 330
Hästmänniskan För ett par månader sedan skrev jag ett inlägg om att börja rida igen, att söka mig tillbaka till ridskolan, ta privatlektioner, etc ...
Svar
10
· Visningar
1 428
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
3 004

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka