Tips mot hårfällning!?

Houdinie

Trådstartare
Är det någon som har bra tips för att minska hårfällning hos innekatt?

Det gäller 2 kastrerade huskatter av fullkomligt okänd härkomst...

Sv: Tips mot hårfällning!?

min hårboll sov på elementet i höstas, så hon satte ingen vinterpäls, och fäller därför inte nu haha

Någon "lurade" i mig att om man ger katterna B-vitamin så fäller de inte. Så nu får de 4 st tabletter om dan och minsann, de fäller inget :banana:

Aha, jag gav dem jäst-tabletter förr om åren, men såg mycket lite resultat... Men då gav jag bara 1/dag - ska prova med 4 istället och se.

Tack! :)

Någon "lurade" i mig att om man ger katterna B-vitamin så fäller de inte. Så nu får de 4 st tabletter om dan och minsann, de fäller inget :banana:

Hm, när det gäller hästar så ska man ge dem B-vitaminer i samband med pälsfällningen för att öka på den :confused:

Liknande trådar

Övr. Katt Hejsan! Har försökt hitta själv, men skriver ut här för lite hjälp och tips från andra kattälskare som kanske har bra koll! Jag söker...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
4 740
Senast: Krålus
·
Övr. Katt Hej! Jag och min familj har nyligen upptäckt tjusningen med fricamping, vi far runt i ett taktält, men har ännu inte varit iväg längre...
Svar
1
· Visningar
421
Senast: gammalek
·
Övr. Katt Hej! Det har dykt upp en kattmamma med 4 kattungar hos min granne. Han vill inte ha dom där så jag har gjort i ordning ett litet hörn...
Svar
8
· Visningar
420
Senast: KeeNine
·
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
581
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama