Se bara till att ni bestaller hotel i Key West, och alla keys om ni stannar pa vagen, pa de allra flesta andra stallen i USA finns det gott om motel och run behover inte bokas i forvag.
Jag har inte varit i sodra Florida efter Hurricane Irma, sa jag vet inte hur forstort det ar dar nere. Om allt atergar till det vanliga sa tycker jag att Hemingway's hus ar ett maste med alla sina katter. Green (tror jag?) Parrot Bar ar ett trevligt stalle som ocksa var Hemingway's favorit tillhall.
Truman's "Little White House" hor ocksa till sevardheterna om man orkar mer an Hemingway's.

Jag gillar fjarilsmuseet och sa ar det en jattefin park "western" somethingorother.

MEN pa Key West ar det mest interessanta batturer, vatten skoter, vatten skidor, Delfin watch, och rent allmant bara atmosfaren dar.
Jag skulle spendera atminstone en hel dag i Everglades, men medtag myggspray

Sjalv trottnar jag aldrig pa Everglades.
Det ar ett helt unikt eco system och USA's storsta sub-tropiska "vild mark". Everglades har "turer" som ar mycket interessanta da park rangers ar mycket kunniga och berattar mycket om bade ekosystemet i stort och djurlivet i Everglades.
US 41, ar en vag som gar tvars igenom Everglades och som har bade en Native American (Seminole, tror jag) "trading post" och flera "park services" stallen dar man kan ga en runda med rangers som berattar om Parken.
Sedan ar ju Everglades det PERFECTA stallet att ta en airboat tur.

Det ar minst sagt interessant forsta gangen nar det ser ut som om man kor full fart upp pa land

men bara fortsatter over gras och buskar.

Airboat ar ocksa det perfekta sattet att se alligatorer och annat djurliv.
Vad det galler att ata alligator sa bor man gora det pa ett typiskt "seafood shack" och ata det antingen Cajun (om man gillar kryddad mat) eller bara typiskt Florida tillagad. Ett favoritstalle ar Everglade's Gator Grill (tror jag det ar) i Homestead, borjan pa route 41.