tipps och råd tack!

V

veroa

nu behöver jag tipps och råd... de senaste 2 - 3 månaderna har jag blivit jättefeg när det gäller hoppningen, har två hopphästar 7 resp. 8 år gammla.Jag är ej "höjdfeg" om man kallar det så. har BLIVIT jätte osäker på att avstondsbedömma, och vill ha kontroll hela vägen fram (samlat) annars blir jag helskraj. 7 åringen har superbjudning på hinder, och "drar" rätt mycket innan hindret, blir då osäker och tar tillbaka han och allt blir fel,ska jag låta han dra eller hur ska jag göra? oftast kommer vi helfel. är ej farträdd när jag rider ut, endast vid hoppningen. mina två pollar är 168cm.. har ni nån övning eller tipps, så snälla dela med er! skulle bli så glad:)

Sv: tipps och råd tack!

Var kanske lite otydlig, jag menar nån öving / tipps på att komma rätt lättare

Sv: tipps och råd tack!

Min häst brukar oxå rusa mot hindren o då börjar jag hålla på o ska korigera göra massa onödiga halvhalter oså framför hindern oså kommer man fel.
En sak som jag brukar göra är att inte tänka så mkt på hur jag ska komma. Kollar ofta ner mot hindret när jag rider mot det o försöker få fästa blicken ngnstans bakom hindret o då brukar det bli lättare.

Liknande trådar

Hoppning Jag har nyligen köpt en ny häst - ett 8-årigt DV sto som blev inriden som 6-åring, dvs. inte gjort så mycket. Hon har stått ganska länge...
2
Svar
27
· Visningar
3 704
Hoppning Feg dressyrryttare tittar in lite snabbt här hos er på hoppsidan :p Har en 6-åring som nu ska börja hoppas lite mer regelbundet av en...
Svar
4
· Visningar
1 375
Senast: vildros
·
P
Hoppning hejsan jag har en unghäst som är idag 5 år gammal har ridit henne sedan hon var 3 år gammal, började träna henne lite försiktigt på...
Svar
1
· Visningar
773
Senast: Ziima
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka