H

HOLEN

Hejsan !
Vill gärna få tips och råd från människor som rider och tränar Tinkrar av större och kraftigare typ. Just nu har jag delad vårdnad om en Tinker valack på 5år. Min fundering är: Hur ska man på bästa sätt träna honom att få en lättare galopp som inte är så markbunden? Eller är det bara sådana dom är? Tacksam för alla tips och råd när det gäller ridning och träning av denna goa kille. Har tidigare varit ägare till ett fullblod så det kan ju också vara den stora kontrasten som gör att jag undrar.
MVH Susanne

Sv: Tinker !!

hej vill bara putta upp tråden då jag oxå har köpt en tinker tjej på 5år och gärna tar emot tips av kallblodsfolket här på buke kom igen nu alla kallblodsmänniskor vi väntar

Tinkrar har en speciell gång mot andra hästar .
Dom har en svävande trav och när dom galloperar då dundrar dom fram .
det ska dom göra S*
En tinker ska du inte sitta o nöta på en ridbana dom är gjorda får skog o mark .
Ge dej ut på ett långt fält o låt hästen sträcka ut ordentligt så får du känna dess rätta galopp :)

orcide skrev:
Tinkrar har en speciell gång mot andra hästar .
Dom har en svävande trav och när dom galloperar då dundrar dom fram .
det ska dom göra S*
En tinker ska du inte sitta o nöta på en ridbana dom är gjorda får skog o mark .
Ge dej ut på ett långt fält o låt hästen sträcka ut ordentligt så får du känna dess rätta galopp :)

Lol det där är inte just för tinker det är för alla raser och individer.
min skrutta är tinker och hon gör tramp och kort galopp har börjat bra med piruetter:)

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag behöver nu tips och råd från er som är mer erfarna med bråkiga unghästar. Jag har en valack född juni 21. Han va som föl...
2
Svar
25
· Visningar
4 282
Senast: Lavinia
·
Ridning Hejsan! Jag har en D-ponny valack på 7 år som jag själv har ridit in och utbildat vilket gått super. (Jag är 14 år och har unghästvana)...
Svar
15
· Visningar
3 889
Senast: TinyWiny
·
Hästhantering Hej! Jag har en valack på 16 år som betyder mest i hela världen för mig. Har ägt honom nu i några år och han är hur härlig som helst...
Svar
17
· Visningar
1 633
Hästvård Hej alla hästmänniskor! Detta blir min första tråd i forumet, och det handlar om min 17 åriga valack som har börjat falla ur och tappat...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
13 352
Senast: Bobloblaw
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar