Ann

Trådstartare
I onsdags 4:e augusti passerade vi Tingsryd och stannade för en fika vid rastplatsen strax före avfarten mot Kalmar. Ganska snart fick vi sällskap av en liten kattkille (från i våras möjligen?) som var så hungrig och mager men såg för övrigt blank och fin ut. Nu kan jag inte tänka på annat än den lille kattens öde när det nu snart är höst och ingen delar sin pastejmacka längre.

Snälla! Finns det någon i krokarna som kan förbarma sig över denne lille krake? Svart med vita tassar och en strimma på nosen är hans kännetecken. Är han förrymd så är han nog vid det här laget så hemmastadd bland bilarna att han inte tar sig hem och som sagt så såg han inte ut att vara mer än 5-6 månader.

Ann som är bortom Dalälven
 
Sv: Tingsryd

Bor inte kvar i byhåla längre och vad jag vet är det ingen av mina gamla bekanta som saknar en katt.

Kamomilla - uppvuxen i Tingsryd
 
Sv: Tingsryd

Nu har jag mejlat en person. Tyvärr så signalerar de också överbelastning redan på hemsidan.
 
Sv: Tingsryd

Jag kan kolla, jag jobbar i Tingsryd.. Kungastenarna eller?

Men var den riktigt mager och så, inte bara en som lärt sig att det finns godsaker vid rastplatser?
 
Sv: Tingsryd

Toppen! Vi var som sagt på genomresa och stannade 30 min. Rastplatsen med toaletter och bord. Jag kan inte svära på i vilken mån han var övergiven men uppenbart hungrig, okastrerad och utan tillsyn.

Jättesnällt om du vill stanna till eller göra en förfrågan om ngn saknar honom.
 
Sv: Tingsryd

Jag var uppe där idag, men såg ingen liten kisse..

Och då satt det ändå en person och fikade vid borden, hade katten varit där och varit hungrig borde den varit framme.

Jag ska kolla om det finns lappar i affärerna (läs: Börjes), sen ska jag försöka komma ihåg att kolla om ett tag igen.
 
Sv: Tingsryd

Tack Thera för att du tagit dej tid!
Jag hoppas så klart att han har ett hem den fina lilla kissen. Han var inte påträngande på ngt sätt. Maken tyckte det var dumt att ge honom mat innan vi hade ätit. Men efter att han fått sin pastej så gick han och tittade vad nästa bil hade. Du hade nog sett honom om han uppehållit sig där.

Tack igen
Ann
 

Liknande trådar

Katthälsa Mina katter äter just nu RC kitten, men den "lille" är i smalaste laget. Han är ju i princip aldrig stilla, busar järnet och härjar hela...
Svar
6
· Visningar
3 202
Senast: linzan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp