Tillverkad i Kina

hag391

Trådstartare
Är det jag som är jollig som drog öronen åt mig när jag hörde att rockarden (Oxer) var tillverkad i Kina?

Sv: Tillverkad i Kina

Den ser på bild betydligt rejälare än tex de från globus så hoppades på oxer skulle vara ok. Sen när jag frågade hur lång leveranstid så fick jag svar att den kunde vara lång då de tillverkades i kina

För min skröppliga kropp gillar inte den vanliga rockarden och min plånbok räcker tyvärr inte till den jag skulle vilja ha som driveout har

Det är nog lika illa vilket som känns det, det finns kassa tillverkare även i "västvärlden".

Man vill kunna se vagnen ordentligt och bedömma kvaliten på tex material, svetsfogar och konstruktionen som sådan oavsett i vilket land den är tillverkad.

Jag har den mindre varianten (Cavaletti), och den var inte alls så "skröpplig" som jag trodde. En del säger att skaklarna hänger löst o.s.v men jag tror att mycket beror på hur man skruvar ihop vagnen.

Och ja, jag vet mycket väl att spårvidden är alldeles för liten. Dock fick jag välja på den som passar hyfsat bra eller Oxern som blir alldeles för stor åt min ponny. Den duger tills jag sparat ihop pengar till en Roslagen ;)

Oxern har jag hört är både stabilare och grövre på alla sätt så den duger nog bra till hobbykörning.

Köp en Bulletrockard istället!
Den är sådana som min kropp har svårt med (skröpplig kropp och pajad rygg efter travlivet). Har haft några bullets och de är av god kvalite om de är lika som de var förut

Har en maxad c-ponny nu (islänning) som är under inkörning

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
938
Senast: Cattis_E
·
Hemmet Hörde något hemskt idag. Finish har tydligen slutat tillverka diskmaskinspulver! Min värld rämnar. Vad finns det för fler tillverkare...
2
Svar
39
· Visningar
1 716
Senast: skogaliten
·
Samhälle Tittade på en dokumentär gällande arbetsförhållandena i SHEINS klädfabriker, den finns på tv4play. Men jag börjar fundera, är andra...
Svar
6
· Visningar
850
Senast: Verdandi
·
Samhälle Yangtze floden är en bråkdel av den brukar vara och enligt analyser har risproduktionen minskat mycket. "Kinas höstskörd är "allvarligt...
Svar
0
· Visningar
378
Senast: Tranan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka