Tillväxt på ponny, funderingar.

Lillstrumpa

Trådstartare
Hej!
Visste inte riktigt var jag skulle lägga denna tråden..
Jag har ett Fellponny sto som är född 09 i maj, mao räknas som 4-åring nu.
Mätte henne igår och hon är ca 130 cm i mkh och 134 cm över rumpan, är det vanligt att långsamt växande ponnyer kan vara så ojämna?
Tror ni att hon kommer växa ikapp?
Tacksam för era tankar :)

(Kan försöka fixa en bild idag)
 
Sv: Tillväxt på ponny, funderingar.

Flera som har läst men ingen som har någon hjälp att ge? :)

Här kommer lite bilder, tyvärr inte de bästa men ni får hålla till godo. Jag vet att ponnyn är tjock, jag gör mitt bästa tills vi hittat nytt stall där de inte måste få begränsad fri tillgång på grovfoder..

DSC_0139_zps22aabc8a.jpg


DSC_0146_zpsea0a951d.jpg


DSC_0154_zps6123cbe5.jpg
 
Sv: Tillväxt på ponny, funderingar.

Jag kan inte så mycket om rasen, men skulle gissa på att hon kommer att fortsätta och växa och rätt till sig under ytterligare tre år. Sen vat jag inte riktigt hur rasstandard är? Ska dom möjligen vara lite lägre fram:o?
 
Sv: Tillväxt på ponny, funderingar.

Haha nej det är väl inte meningen :). Hoppas ju att hon växer ikapp, hon såg väldigt jämn och fin ut som 2-åring.
 
Sv: Tillväxt på ponny, funderingar.

Fellponny som ras brukar växa lite långsammare och längre. Även lättfödda :)
 
Sv: Tillväxt på ponny, funderingar.

Sant! :)
Ja extremt lättfödd, börjar få panik. Slut på lösningar och letar febrilt ny lösdrift!
 

Liknande trådar

Avel Behöver lite hjälp i mina funderingar då jag inte blir klok på någonting. Jag har en 2-årig valack (född maj-09). Han är welsh...
Svar
2
· Visningar
1 598
Senast: A-K.Eng
·
Hästmänniskan Hej, vill veta lite tankar från er som bytit häst med någon, hur gick det till, vad skrevs in i kontraktet? mm berätta gärna hur det...
Svar
5
· Visningar
2 208
Senast: Hellena
·
L
Hästhantering Hej jag skulle behöva lite hjälp av alla som kan svara! Jag ska köpa ett 5 årigt D-ponny sto om hon går igenom besiktningen. Men...
2
Svar
20
· Visningar
4 665
J
Avel Nu har jag haft funderingar på att betäcka mitt 19:åriga sto, rättså länge. och nu har jag börjat kolla hingst. Jag kan inte så himla...
Svar
4
· Visningar
1 229
Senast: Julle_bull
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp