Ajda

Trådstartare
Jag har aldrig riktigt trott på olika tillskott för en bättre prestation, utan har mer varit en sådan som förespråkat ett bra grovfoder.
Men nu står vi här och min 16 åriga häst har artros lite här och där faktiskt.
Finns det något tillskott som kan hjälpa henne? Ger inflaboost från naf.
Fått tips om msm och hyaluronsyra innan.
Något speciellt märke?
 
Något man kan prova som inte skadar plånboken allt för mycket är att köpa gurkmeja i stor förpackning från matbutik som har storpack, ex Citygross.
 
MSM tycker jag har stor effekt för pengen, kolla på proteinpulverwebshoppar efter rea.

Gurkmeja, typ kanske? Ganska ofarligt så länge man inte överdriver mängden så man kan ju testa.

Djävulsklo, jätteeffektivt, men det räknas som smärtstillande så samråd med veterinär och tänk på karens.

Nypon, stor effekt, tror det finns vetenskapliga belägg för det också men orkar inte leta rätt på källan innan första kaffekoppen 😂.
 
Den Gurkmeja vi har i svenska matbutiker är Madras finger turmeric MFT
Den som innehåller mest curcumin är Aleppo MFT
Gurkmeja köper man in efter % curcumin.
Så beroende på märke kan det variera
Danmark har vill ha högre curcuminhalt på gurkmejan de köper in för att få en gulare remoulad/ curry sås.
 
science supplements tycker jag är väldigt seriösa, vet ej dock om de har för atros. Det är väl de och Horse First jag har räknat på som faktiskt håller "vetenskpligt" när det gäller mängder etc.
 
Jag har en trasig fotled. När jag sökte hjälp angående den så var behandlingsförslaget, utan undersökning, steloperation. Jag misstänker att det är artros i den men vet som sagt inte.
Min lösning var att traska in på Granngården och köpa en burk glukosamin med hyaluronsyra. Det tog ungefär en månad sen var smärtan borta. Tyvärr glömde jag bort att underhålla en period varpå den kom tillbaka. När jag började äta den igen så har det återigen långsamt blivit bättre. Jag räknar med ett par dagar till innan jag återigen är smärtfri.
Enligt min erfarenhet fungerar alltså glukosamin och/eller hyaluronsyra mot den typ av problem jag har.
 
Chondrogen har jag mycket goda erfarenheter av. Det är en kombination av hyaluron, kondroitin och glucosamin. Dyrt, men väl värt pengarna för vår del.
 

Liknande trådar

Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
5
· Visningar
400
Senast: Blyger
·
Foder & Strö Får han några stöttande tillskott, om det är artros dvs? Min gamling mådde bra sin sista sommar på en kombonav djävulsklo, MSM och...
2
Svar
24
· Visningar
2 061
Senast: skiesabove
·
Foder & Strö Hej, har en hel del funderingar kring tillskott och foder. Det första jag funderingar kring är ifall Lucern skulle kunna vara ett bra...
2
Svar
29
· Visningar
3 275
Hästvård Funderar litegrann över fenomenet att stå uppstallad hur vanligt det är att andra lägger sig i gällande andras hästar. Vi står i ett...
8 9 10
Svar
187
· Visningar
11 668
Senast: Unhappy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp