Tillskott vid spatt

Hoorse

Trådstartare
Hej! Det har visat sig att min sjuåriga valack har spatt. Den är ganska långt gången så den mittersta leden har börjat växa ihop en del. Vi ska nu, enligt veterinären, låta han vila tills den växer ihop helt. Jag undrar om ni har tips på bra tillskott som får leden att växa ihop snabbare. Jag har läst en del om glukosamin, att det ska stärka brosket, är det de man vill när leden ska växa ihop?

Jag undrar även om man kan ge tillskott i förebyggande syfte (tips på sånt i såna fall). Vi har hans avkomma också och vi vill självklart inte att han också ska få spatt.

Bifogade filer

• 83103B4F-7F58-407F-B541-993B02772047.webp
    83103B4F-7F58-407F-B541-993B02772047.webp
    128,6 KB · Visningar: 34

Liknande trådar

Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
577
Senast: tara
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
832
Senast: Fiorano
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 624
Senast: Shaggy
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 177
Senast: Ridinglady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar