Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Glucosamin, min gamla farbror fick det sista 4 åren och placeboeffekt eller inte, men jag tyckte att han kändes bättre och vågade inte sluta efter första försöksperioden...
Använder glukosamin till hundarna och har fått helt osannolikt bra resultat under de åren vi prövat. Jag hade absolut provat på en häst som jag tyckt kändes stel och där man inte hittar annat vid hälsokontroll.
Har provat en del olika preparat, men tycker bäst om Glukomax, vilket också är prisvärt.
Ah jag ska nog prova glukosamin, i vilka sorts butiker kan man köpa det? Är det på hälsokosten eller finns de hos ridsportsbutiker, eller kanske bara på nätet?
Jag ger min gamling D&Hs örtblandning Mobilty. Funkar super på han, märkte ingen jätte skillnad med glukosamin men kanske berodde på vilken sort jag gav.
Jag vet inte om det funkar på hästar men min mamma ger sina hundar (danskt) strandnypon tror jag det heter. Ett pulver hon köper i hälsokost affären. Hon säger att det funkar super bra. Kanske ngt att kolla upp??
Inte vad jag märkt eller som dom upplyser om. Dom garanterar även att rekommenderad mängd inte går under doping. (Djävulsklo är en stark ört som kan klassas som doping i större mängder).
De där med biverkningar är ju lite lurigt annars, men vad bra att du inte märkt något! Djävulsklo finns ju att köpa rent också, men då kanske de blir alldeles för starkt?
eller till o från lös i magen, men det är inte sprutande diarré.. men de är ju ändå inte bra :/
Jag har gett rent men då hade pållen en gaffelbandsskada. Vad jag har hört så ska det kunna ha samma effekt som butta och det tycker jag personligen känns lite väl bra att ge som vardags tillskott Mobility heter den förresten, glömde ett i
Läste precis lite om att djävulsklo kan ge störningar i tarmen, någon som ken bekräfta eller motsäga det? Enda erfarenheten jag har är att en pålle i stallet äter ett tillskott som innehåller djävulsklo o den hästen är regelbundet lös i magen.. :/ Fast kan ju bero på andra saker med såklart!
Foder & Strö
Har en häst som kissar ner hela boxen. Han är ute mellan 06-21 kan strö boxen med spån dagen efter är den nerpissad så måste strö boxen...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.