Flyttfogel
Trådstartare
Mitt 15-åriga sto har nu blivit behandlad mot kotledsinflammation i ett framben med kortison och tuppkam utan att svara på behandlingen. Nu har vi påbörjat en behandling då hon ska få som jag förstod det koncentrerad glucosamin i leden 1gång/vecka i 3veckor framöver. För att hjälpa till ytterligare ska hon även ha tillskott i fodret. Eftersom jag vill veta mer om vad jag stoppar i henne sökte jag här på ämnet och blir bara mer förvirrad! Vad fungerar bäst? Vad är MSM? Cosequin har jag hört talas om tidigare, dyrt med väldigt bra, eller? Och gurkmeja, har det samma effekt? Ska jag ge det oxå?? Hjälp......
Anledningen till inflammationen är antagligen något slitna leder och inte helt korrekt benställning. Nu är det viktigaste för mej att min häst blir så bra att hon kan leva utan ont o få fortsätta vara min bästa vän i hela universum, kommer hon inte hålla för ridning så hittar vi på nåt annat.
(jag kommer inte kunna kika in här titt som tätt o kolla om jag fått svar, men skriv gärna så kollar jag när jag kommer förbi en dator, myckt tacksam för svar!
Anledningen till inflammationen är antagligen något slitna leder och inte helt korrekt benställning. Nu är det viktigaste för mej att min häst blir så bra att hon kan leva utan ont o få fortsätta vara min bästa vän i hela universum, kommer hon inte hålla för ridning så hittar vi på nåt annat.
(jag kommer inte kunna kika in här titt som tätt o kolla om jag fått svar, men skriv gärna så kollar jag när jag kommer förbi en dator, myckt tacksam för svar!
Senast ändrad: