Tillskott eller liknande som gör så att hästarnas man växer snabbare?

CA

Trådstartare
Finns det något sådant man kan ge till hästar? Min valack har en man som växer långsamt (har haft kort man sen i sommras) och jag skulle vilja ha lång man på honom igen. Nån som vet något man kan ge för att manen ska växa?

Jag ger NP vetegroddsolja till mina hästar, hundar och förr gav jag den även till mina utställnings katter (perser)
Hundarna får markant bättre päls och jag skulle inte våga prova att inte ge oljan inför utställnings säsongen.
Hästarna får en otroligt glänsande hårem och bra tillväxt på pälsen vid fällning men om manen växer mer vågar jag inte låva fast det kan ju inte skada att pröva.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Vi har precis tagit hö och det är första året vi gör så. Har lite svårt att veta vad mina två varmblodshästar ska ha för extra...
Svar
4
· Visningar
317
Senast: Raderad medlem 148240
·
Hästvård Hejsan, Jag klippte min häst i september, ja brukar klippa henne och pälsen brukar inte växa super snabbt men nu har den verkligen inte...
Svar
1
· Visningar
669
Senast: Grazing
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
832
Senast: Fiorano
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 624
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama