Tillridning?

Sv: Tillridning?

Beror väl på hur pass duktig ryttare du vill ha.

Dom mer namnkuniga tar ca.7000:- (plus moms) per månad

Sedan finns ju billigare också (runt 4-5000)
Sen kan du ju betala per gång, alltså typ åka till din tränare, men h*n rider istället för dej och du betalar vad du brukar för at träna.

Det är olika beroende på vad du vill ha hjälp med och hur mkt hästen ska utbildas, om den har problem, hur mkt du gjort innan.

Du får göra upp en plan tillsammans med tillridaren där ni kommer överens om rimliga mål. ofta kan det vara att (försöka) kvala till något unghästchampionat om det gäller en unghäst, eller specifika problem man har med hästen om det är en "problemhäst".

Inte mer? Jag är suernervös.. ska hämta min idag efter en veckas tillridning och vet inte vad notan hamnar på

Åh men det är ju perfekt för min tråd, du kan väl skriva hur det blivit och hur mycket det kostade?

Det beror ju också på vad du ska ha hjälp med. Tillridning är ju oftast = problemhäst. Vi kollade runt ett tag och då fick vi allt från 7000 kr + moms till 12 000 + moms, eftersom de ansåg det vi ville ha hjälp med, skulle vara ett "riskprojekt". Slutade med att jag gjorde det själv. Och dessa var hos namnkunniga och väl vana "tillridare".

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
300
Senast: Lavinia
·
  • Omröstning Omröstning
Träning Vid träning enskilt, hur föredrar ni att ha framridningen?
Svar
10
· Visningar
1 725
Senast: Piaff
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
581
Senast: MiniLi
·
Hästvård Hejsan. Vad tror ni ett 19 årig stort sto med upphakningar är värd? Rids som vanligt men "sparkar" ut när hon stått stilla en stund...
Svar
0
· Visningar
224
Senast: Tagel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Klösmöbel
  • Målbilder för trubbnosar.