Tillridning?

T

Tinkerbell

Är bara lite sugen på & få reda på vad det skulle kosta att ta sin häst på tillridning då den har vissa olater när man rider. Vad brukar det kosta? Hur lång tid blir den borta?
Roligt vetande, för jag har då ingen aning . . . :crazy:

Sv: Tillridning?

Jag skulle gissa på åtminstone minst 3000-5000/månad.Hur lång tid den måste vara borta beror ju på hur snabbt det blir resultat med tillridningen.

:devil: Trodde att det skulle gå på mycket mer, ni vet, typ 40.000 :-eller någonting! :rofl:

Ett ställe här i Örebro tar 4 800 kr + moms per månad, och i detta ingår noggrann skötsel, utfodring fyra gånger om dagen, daglig utevistelse och träning.

Det där med tillridning har jag svårt att begripa mej på.
Om det är så att problemet egentligen sitter hos ryttaren (bristande ridkunskaper, bristande ledarskap osv) så gör det ingen större nytta att skicka iväg hästen på tillridning.
Visst, man får hem en välriden häst. Men det dröjer inte länge innan den återgått till sitt gamla beteendet. :mad:

Jag tycker det är bättre att satsa på utbildning för ryttare och häst i kombination. :smirk:

Immer

Jag tar emot hästar för utbildning
Pris: 1000 kr stallhyra samt
80 kr / dag för skötsel & utbildning ( inklusive
moms) Månadskostnad brukar hamna på 3400 kr

Vår tränare här i Tyskland (Roger Kupfer) tar ca 7000:- per månad för träning av häst.

Jag vet en jättebra tjej i Örebro som tar 250 kr/dag. Då ingår noggrann skötsel och fodring flera gånger om dagen. Dessutom är man garanterad att det bara är hon som rider hästen och ingen annan. Är ju inte så kul att betala dyra pengar för att någon liten hästskötare joggar ens häst...

Nej, det förekommer ju förstås. Vi är dock mycket nöjda med tränarens jobb. Vi har varit där ofta och hälsat på samt ridit lektioner för honom på vår häst.

du har ju redan fått svar men priserna beror ju så klart också på hur duktig ryttaren är som skall rida till hästen, vad ryttaren har för referenser och efterfrågan

Inte för att det skulle betyda att ett dyrt tillridningstall skulle vara bättre. (man kan aldrig vara säker)

coscos skrev:
du har ju redan fått svar men priserna beror ju så klart också på hur duktig ryttaren är som skall rida till hästen, vad ryttaren har för referenser och efterfrågan

Inte för att det skulle betyda att ett dyrt tillridningstall skulle vara bättre. (man kan aldrig vara säker)

Så sant. Finns nog exempel både på seriös och oseriös verksamhet lite varstans.

Vi har dock goda erfarenheter av detta ställe som är kanonbra. Har rätt långa väntetider så man får boka i tid.

Jag har min häst på utbildning hos min tränare.. För att jag hade alternativen att köpa en läromästare för 300.000 eller en unghäst som min tränare vidareutbildade för 170.000 (hästens pris :p) och sen betalde vi henne för utbildningen.

Hos henne betalar vi 6500/månan. Helinakorderat, dessutom får jag lektioner för henne ett par dagar i veckan (2-3).
Det är värt pengarna !!!

Jag håller med dig om detta ställe.
Är väl partisk efetrsom jag tränar för henne :)
Har lämnat mina hästar till henne när jag åkt på semester också
och det har varit en fröjd att komma hem och sätta sig på en så genomriden häst :love:

Liknande trådar

Hästmänniskan hej! jag e 12 år o är 164 i väger 40kg. är jag för stor för b ponnys? för just nu på min ridskola rider jag bara små ponnies även om jag...
2
Svar
21
· Visningar
1 520
Senast: ameo
·
Hästmänniskan jag går just nu på två ridskolor. en har jag gått på den jag va 6 år, men känner att jag inte utvecklas då det bara kommer in nya (o...
Svar
7
· Visningar
438
Senast: Badger
·
Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
629
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 333

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Atletix
  • Vi som letar häst II

Omröstningar