Tillåtna bett på dressyrtävling (häst)?

tictac

Trådstartare
Hej

Jag skall köpa nytt bett till hästen (har ett vanligt tränsbett idag). Tyvärr har jag inte koll på nya Dressyr-TR (har bara ett gammalt från 2003). Där är inte tredelat bett med fasta ringar med, men om jag förstått saken rätt så är det numera tillåtet med tredelat bett med fasta ringar. Är det de bett som kallas egg-bett (se hööks)?

Jag vet inte ännu vad jag skall köpa; vanligt tränsbett, tredelat med rörliga bettringar eller tredelat med fasta ringar. Jag tävlar inte dressyr så ofta, men jag vill ha ett bett som jag kan tävla på.

Så, någon som har nya TR, skulle ni kunna kolla det här?

Tack på förhand!

Sv: Tillåtna bett på dressyrtävling (häst)?

kolla i den nålade tråden i detta forum, där finns ändringarna i TR.

Sv: Tillåtna bett på dressyrtävling (häst)?

Tack!

Missade den tråden när jag sökte på tredelat bett, skall titta där.

Liknande trådar

Utrustning Det börjar bli dags att börja fundera på att kanske ta sig ut på någon dressyrstart i sommar och jag behöver bettips eftersom man inte...
Svar
17
· Visningar
1 430
Senast: Fazeem
·
Utrustning TR II (dressyr) utelämnar mycket gällande bett kan jag tycka. Hur är det med mått? Vilka bettringar är godkända med oledat, tvådelat...
Svar
3
· Visningar
1 125
Senast: Amanda_F
·
Utrustning Jag ska köpa nytt bett till min ponny då det vi har nu är för litet. Han har 11,5 i fasta ringar men vilken storlek blir det då med lösa...
Svar
5
· Visningar
1 314
Senast: Freazer
·
Utrustning Hej. Behöver lite hjälp att tyda TR. Har en ponny och en storhäst och jag skulle vilja tävla de båda, främst hoppning men är intresserad...
2
Svar
21
· Visningar
2 342
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVI
  • Vegetariskt julbord
  • Secret Santa 2024