Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Ja!
Hon leker och lever livet som vilken annan kattunge som helst.
Ser du hennes lilla märke på nosen? Det är där hon krockar med väggar och sådant ibland när det går lite för fort. I love her.
Det funkar faktiskt jättebra!
Lite jobbigt hade hon det i början men nu har hon lärt sig att ta det försiktigt. Hon ser iof lite på ena ögat, typ skuggor. Och hon har ju en otrolig hörsel och känner sig fram genom den och lukt och sina morrhår
Jag har också haft 2 blinda katter, och dom har ju då självklart varit innekatter, men dom har bägge varit precis som vilka andra atter som helst...
Och inte har dom blivit oroliga eller så när vi flyttat eller möblerat om.
Det enda dom blivit tillfälligt förbaskade över har varit när jag flyttat pinkelådorna till nya platser...
Men då har jag bara puttat på dom tills dom kommit dit lådorna nu flyttats, och sen har det inte varit några problem.
Denna katt är +10 år och rakad då han inte längre orkade sköta pälsen, men som ni ser leker han med några av kattleksakerna trots att han är både blind och har ett svårt hjärtfel...
Så bara för att ens katt är blind behöver man inte ta bort den...
En som ser ut som Tiger vill jag ha.. :-) Och vilken redig svans Smilla har :P
Ang. blind så har vi ett blindstyre också. Lite ser hon, men springer in i väggar och gud vet allt. Hon leker och klättrar (med vissa svårigheter att ta sig ner) dock som vilken annan katt som helst. Och såhär häftigt blir det om man fotar med blixt
Fantastisk vackra båda två! Att dom ser lite annorlunda ut tycker jag gör att dom blir ännu sötare, och Smilla är helt underbar! Pussa dom från mig! *vill också ha katt*
Tror att en blind katt kan klara sig utmärkt i lämplig miljö, de har ju övriga sinnen så välutecklade, hörsel, morrhår, lukt... Men inte hade jag vågat ha en handikappad kisse ute... Men antar det är i sele?
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.