Tillåt mig presentera

TCJ

Trådstartare
Mina två underbara barn!

Smilla och Tiger!
Smilla är blind därför ser hon lite mysko ut..

15512453.jpg

15512446.jpg

15512449.jpg

15512450.jpg

15512451.jpg

15512447.jpg

Sv: Tillåt mig presentera

Ja!
Hon leker och lever livet som vilken annan kattunge som helst.
Ser du hennes lilla märke på nosen? Det är där hon krockar med väggar och sådant ibland när det går lite för fort. I love her.

Hur funkar det att ha en blind katt? Hon känner sig fram rätt obehindrat ändå eller?

Jättesöta! :)

Blind från födseln?

Underbart charmig katt....:love:

Det funkar faktiskt jättebra!
Lite jobbigt hade hon det i början men nu har hon lärt sig att ta det försiktigt. Hon ser iof lite på ena ögat, typ skuggor. Och hon har ju en otrolig hörsel och känner sig fram genom den och lukt och sina morrhår :love:

Japp, blind från födseln!

Jag har också haft 2 blinda katter, och dom har ju då självklart varit innekatter, men dom har bägge varit precis som vilka andra atter som helst...

Och inte har dom blivit oroliga eller så när vi flyttat eller möblerat om.
Det enda dom blivit tillfälligt förbaskade över har varit när jag flyttat pinkelådorna till nya platser... :angel:
Men då har jag bara puttat på dom tills dom kommit dit lådorna nu flyttats, och sen har det inte varit några problem.

1456511.jpg

Denna katt är +10 år och rakad då han inte längre orkade sköta pälsen, men som ni ser leker han med några av kattleksakerna trots att han är både blind och har ett svårt hjärtfel...

Så bara för att ens katt är blind behöver man inte ta bort den...

En som ser ut som Tiger vill jag ha.. :-) Och vilken redig svans Smilla har :P
Ang. blind så har vi ett blindstyre också. Lite ser hon, men springer in i väggar och gud vet allt. Hon leker och klättrar (med vissa svårigheter att ta sig ner) dock som vilken annan katt som helst. Och såhär häftigt blir det om man fotar med blixt :D
DSC_0046.JPG

Fantastisk vackra båda två! Att dom ser lite annorlunda ut tycker jag gör att dom blir ännu sötare, och Smilla är helt underbar! Pussa dom från mig! *vill också ha katt*

Jättesöta katter! Har en katt som också heter Smilla, trefärgad.
Din ser också ut att vara det.

Smilla leker hon också! Fast ibland ser hon inte leksakerna och tappar bort dom :(

Jättefina allihopa! :love:

Tror att en blind katt kan klara sig utmärkt i lämplig miljö, de har ju övriga sinnen så välutecklade, hörsel, morrhår, lukt... Men inte hade jag vågat ha en handikappad kisse ute... :confused: Men antar det är i sele?

Vilka söta kissemissar du har!
Smilla ser ut att vara en tuff kisse!

Aldrig att hon skulle vara ute själv. Hon skulle ju dö med en gång :mad:
Självklart är hon i sele.

Liknande trådar

Övr. Katt Vi har tre katter en hona på två en hane på knappt ett och en äldre hona på 8år. Den yngre honan har varit löpen och är nu dräktig,den...
Svar
8
· Visningar
659
Övr. Katt Jag har två kastrerade honkatter som jag köpte på katthem för länge sedan. De börjar bli gamla och har inte längre så mycket jaktlust...
Svar
2
· Visningar
192
Senast: MJLee
·
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
578
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
825
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama