V
vovicockokanon
Varför är inte en joinup att föredra?
Utförliga och kloka svar tack...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Se det är ett problem. Någon exakt vetenskap att luta sig mot finns knappast i den här frågan. Hur ytliga vi är, som tycker något, är en öppen fråga, liksom om vi bara bidrar med dravel. :smirk:jag vill att nån utförligt kan svara! inte en massa dravvel av folk som ytligt bara tycker nåt
Mental elakhet är minst lika vidrig som fysisk, om än svårare att se och konstatera.Jag såg just precis ett TV-program med Monty men jag har inte förstått vad det är som han gör som är hemskt. Han är ju inte fysiskt elak mot hästen.
LIA skrev:Till Nephtys: Mental elakhet är minst lika vidrig som fysisk, om än svårare att se och konstatera.
LIA
Vilket är svaret på ursprungsfrågan! Häpp!Och då menar jag i syfte att kommunicera, och inte för att knäcka hästen, för det är inte det en join up är, men oftast vad det blir om man inte klarar av det.
vovicockokanon skrev:Varför är inte en joinup att föredra?
Sammet skrev:För att svara på det måste man ställa sig frågan "Vad är det man gör? Och "Varför gör man det?""
Vad gör man när man använder sig av "Join up".
Och varför gör man det.
Kan man inte svara på det ska man inte hålla på med det för då är man ute och cyklar.
Sammet skrev:Vill man arbeta vildhäst så är det inte ett problem att man inte får den att lyssna, de är till 100% koncentrerade på vad du gör eftersom du är en fara. Om du då bara ber den mjukt att vända och följa och komma, då uppnår du troligast mer än om du driver och visdar dig överlägsen.