Till alla er som kommer ihåg

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare tashinajess
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 1 108
T

tashinajess

Jag har ju skrivit om min fina -04 som gick bort hur fruktansvärt det var och trasslet med stoet som jag sålde som avels märr men som gått från ägare till ägare med tråkiga resultat. Nu kanske jag kommer att få hem henne igen :bow: :bow: :bow:
Hoppas och då ska jag betäcka henne så snart det går. Så nu vill jag ha tips igen. jag vill ha en relativt lätt hingst, högställ, bra hals. gärna med bra steg framför allt galoppen då "mitt" sto har en bra galopp som jag vill bevara. Hon har lite dålig bakända, kort lixom. skickar med kort så ni kan kolla och spekulera :d
Jag har funderat på Corlensky och är också förtjust i Landor S. Det ska bli en hoppkanon =)

http://i126.photobucket.com/albums/p112/tashinajess/nicolette.jpg

Här är även lite bilder på hennes första avkomma min Nicke som dog han var e-Camiell Flamingo Z

http://i126.photobucket.com/albums/p112/tashinajess/Nikolaj_6_m_n_2_.jpg

http://i126.photobucket.com/albums/p112/tashinajess/Nikolaj_5v__4_.jpg

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Till alla er som kommer ihåg

:bump: :bump: :bump: vill få lite hingst tips. Ni som ska betäcka era ston i år, vad blir det för hingstar???

Många verkar luta åt Fetcher

Jaguar Mail säger jag helt frankt utan att veta mer om din märr! Han har blodet, gångarterna och hoppar super.

Hon är ett KWPN sto alltså holländare e-Irocolando (hingst som dog tidigt men fick keur efter sin död) Lämnat champinats vinnare i hoppning i Holland Ircolando har i sin bakstam Ircopolo marcopolo.
På Ircolandos mödersida finns grandprix placerade Casimir samt legendariska LE Mexico.

På mödernet till Nicolette är det mycket fullblod ue-Kaisersternxx

Hon var en jätte fin hopphäst Nicolette med bra galopp och en stor spänst, men tyvärr så fick hon problem med knäna.

Ska kolla mera på Jaguar Mail, jag vet att många pratar om honom, han är mkt lätt i sin typ om jag inte missminner mig?

Själv är jag rätt såld på Corlensky fortfarande trots att jag hört så mycket negativt om hans ridprov.

har du sett Jaguar Mail i verkligheten hur han hoppar och agerar?

Tyvärr bara på film men för mig talar stam, egenprestationer och övriga prestationer inom familjen för sig själva :)

Finns det film utlagt på internet eller är det något du beställt?

Jag är väldigt förtjust i Hip Hop...funderar faktiskt på att använda honom i år.... Såg Corlensky på hingsttåget. En jättefin hingst men inget för amatörer kanske...men hoppa kunde han...

Liknande trådar

Avel Okej, så jag har efter ett par års funderande bestämt mig för att ta föl på mitt fina dressyrsto. Då detta blir första gången jag testar...
Svar
15
· Visningar
3 546
Senast: Stina12
·
Hästmänniskan Vi har en liten jordbruksfastighet, där skogen styckats bort (tidigare ägare) och åkermarken är i vår ägo. Vi har en markväg där de... 2
Svar
26
· Visningar
4 792
Senast: Rifer
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 412
Senast: Magiana
·
Avel Jag är så himla sugen på att ta ett föl längre fram. Har ett väldigt trevligt sto med många bra egenskaper. Hon har det mesta jag vill... 2
Svar
39
· Visningar
4 422
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka